Udluftning af gulvvarme

Efter det er begyndt at blive koldt virker min gulvvarme i køkken-alrummet ikke optimalt mere. Jeg har 19.6 grader, og setpunktet er 22. Jeg har masser af tryk på systemet, og fremløbs temperaturen er også fin.

Jeg mistænker at der kan være luft i systemet, men ved ikke hvordan jeg skal lufte det ud. Fjernvarmestyringen sidder i kælderen, og jeg har ikke en udluftningsskrue i stueetagen, hvor gulvvarmen er. 

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg får luftet ud, eller har en ide til hvad der ellers kan være galt?

Efter det er begyndt at blive koldt virker min... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er du nødt til at tage nogen billeder af shunten fra flere vinkler, lige kan nu kan man kun se der er 2 rør, men ikke hvordan de er forbundet med shunten.
Jeg tænkte du selv kunne se det, når du vidste hvilken der var returmanifold ;-) , - men indrømmet den ser lidt kringlet ud, den der shunt.
Jeg mener det er mest almindeligt at retur til fyr/fjernvarme kommer ud ved termostat (den rustfri fætter) Du kan nok ikke komme til at se det, men der er sikkert en pil bagpå den som angiver strømningsretning. se her

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg mener det er mest almindeligt at retur til fyr/fjernvarme kommer ud ved termostat (den rustfri fætter) Du kan nok ikke komme til at se det, men der er sikkert en pil bagpå den som angiver strømningsretning. se eksempel her her Du kan forstørre den DVI 2 kreds minishunt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan du se hvad din gulvvarmeunit hedder ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Men som der kan ses på det forrige billede, så har han monteret "frem" i "out", og "retur" i "in"

Den detalje så jeg ikke. Så må du jo have det lavet om.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis