Betongulv laves klar til beboelse

Hej LDSére

Vi har et rum på ca. 12m2, som oprindelig var en garage, dvs. 20 cm jord og så et betondæk.
Vi har haft brugt det til beboelse, men den gamle renovering var slet ikke lavet godt nok.Der var rockwool isolering direkte på betonen og så et trægulv, hvilket har resulteret i fugt op ad væggene på grund af kondens. Nu er det gamle gulv og isolering taget op og gulv og vægge er målt for fugt, alt er tørt

Opgave:
Vi har 18-20 cm at arbejde på fra beton og op.
Betonen er ikke helt jævn
Vi vil gerne have gulvvarme tilsluttes vores fjernvarme.
Vi vil have et parketgulv
Hvordan bygger jeg gulvet op på bedst mulig vis?

Min tanke:
Dampsærre/Fugtspærre
100mm Isover
X-finer plader med spor til varmeslanger
Varmefordelingsplader
Skum-dug (eks. fra Pergo)
Parketgulv 7-9mm tykt.

Jeg ved ikke om jeg er helt på afveje og om rækkefølgen er korrekt?

På forhånd mange tak for jeres svar.

//Mikkel

 

Hej LDSére Vi har et rum på ca. 12m2, som... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener nu "bare" at man skal have startet sagen inden 1/12-2015.
Ikke have den gennemført og godkendt.

Mener faktisk også man kan gennemføre rimelig store ændringer i en sag uden den anses for at være ny.
Her i vejle afregner vi efter forbruget af tid til sagsbehandlingen for en byggetilladelse.

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 23-11-2015 19:57
Jeg mener nu "bare" at man skal have startet sagen inden 1/12-2015.
Ikke have den gennemført og godkendt.

Mener faktisk også man kan gennemføre rimelig store ændringer i en sag uden den anses for at være ny.
Her i vejle afregner vi efter forbruget af tid til sagsbehandlingen for en byggetilladelse.

MVH Njord

 

Kære @njord, det er ikke nok at mene, det er sikrest at vide ... (det er netop nu i godt og vel 11. time) - derfor min opfordring til @MikkelEllebelle om at kontakte sin kommune (Hillerød, tror jeg) allerede i dag

- se her: Byggetilladelser efter BR10 - KVIK-sag, 4 uger.

Om det ER nok at søge inden 1. december kan jeg ikke afgøre, men er @MikkelEllebelle interesseret i at køre en KVIK-sag igennem (for at komme ind under BR10), ville jeg nok råde til at kontakte hans kommune allerede i dag, som jeg tidligere har foreslået.

Som jeg ser det afregner også Hillerød Kommune byggesagsgebyrer efter den tid der forbruges, kr. 715 pr time, pr. påbegyndt kvarter. Det kan også læses i de anførte links.

 


Med nysgerrighed, vilje, gåpåmod, og ihærdighed bliver chancen større!

Min frygt for myndighedsindblanding er stor. Så stor at jeg ville opgive projektet hvis det var en betngelse.

Trådstarterens udgangspunkt var vel, om det på en eller anden måde var mulig at lave en acceptabel løsning med det eksisterende beton-gulv. Findes en sådan?

 

Hvad med følgende: Der var 15-20 cm at arbejde på

10x10 cm bjælker lægges på klodses op 5 cm fra beton-gulvet.

Under bjælkerne sættes diffusionsåbent undertag eller lignende.

Mellem bjælkerne og på undertaget lægges 10 cm rockwool.

Dernæst en dampspærre

Oven på dampspærren kommer så en eller anden gulvbelægning.

Der skabes 5 cm ventilation under konstruktionen.

Altså en slags mini-krybekælder

det er jo ikke mere end 12 m2 der er tale om.

På den her måde bliver det billigt 100% LDS projekt. 

Til MikkelEllebelle
Så har du ord med på vejen, og klokken er nu 12:00.
Mon ikke du ud fra det beskrevne kan træffe den for dig rigtige beslutning, om dit projekt.
Spændende er det under alle omstændigheder, at få et godt rum mere til jeres beboelse, det er det altid.
Jeg ønsker herfra et godt projekt og en snarlig glædelig jul (til alle)
Mvh DenIhærdige

Med nysgerrighed, vilje, gåpåmod, og ihærdighed bliver chancen større!
Annonce
Hej med jer alle.

Jeg har fået noget at tænke over, dog kommer jeg ikke selv til evt. at brække beton op og grave ud. Jeg har idag haft håndværkere ude og der kommer en mere i morgen kl. 7.15 begge for at afgive tilbud på den store løsning og den lettere løsning.
I skal have 1000-tak for jeres meget gode råd

Jeg følger op når vi er kommet videre.

//Mikkel
Skrevet af MikkelEllebelle på 24-11-2015 21:09
Hej med jer alle.

Jeg har fået noget at tænke over, dog kommer jeg ikke selv til evt. at brække beton op og grave ud. Jeg har idag haft håndværkere ude og der kommer en mere i morgen kl. 7.15 begge for at afgive tilbud på den store løsning og den lettere løsning.
I skal have 1000-tak for jeres meget gode råd

Jeg følger op når vi er kommet videre.

//Mikkel

 

Så husk håndværkerfradraget på din årsopgørelse til SKAT i 2015 (regler ændres fra 2016).
Håndværkeren skal blot på sin faktura til jer anføre hvad arbejdsløn incl. moms andrager.
- men det kender du jo nok til ! - Skatteværdi = ca. 1/3-del af arbejdsløn incl. moms.

Jeg ser frem til at høre nærmere om jeres færdige projekt og valg 

 


Med nysgerrighed, vilje, gåpåmod, og ihærdighed bliver chancen større!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis