forslag og kommentarer til nyinstalleret gulvvarme

Hejsa

Jeg håber nogel her har kloge kommentarer, da jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg sakl forholde mig..

Vi har, i sommers, fået afsluttet et badeværelsesprojekt, som bl.a. indeholdt et støbt gulv med ilagt vandbåren gulvvarme.
Nu, hvor vi reelt er begyndt athave varme på, oplever vi at der kun er varme i ca. en tredjedel af gulvet.
Det er monteret på det eksiserende radiatorsystem, med en returventil i enden. jeg har forsøgt at lufte ud, via den "ventil", der er monteret også. Der kommer kun vand ud..  
Jeg har forespurgt den vvsøer, der har monteret det.. og han umiddelbare kommentar var at der måske skulle monteres en shunt.. 
Nu er jeg lidt splittet.. er der gode bud på, hvad der kan være galt? jeg føler jo jeg har købt en vare, som ikke fungerer.. kan jeg kræve at han monterer sådan en, uden omkostninger for mig? eller, hvad tænker I? eller er de bare smarte tricks, jeg ikke kender?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa Jeg håber nogel her har kloge kommentarer... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ingenting af det hele, må jeg erkende.. og er mega frustreret over det..
Man har tilsyneladende ingen klagemuligheder over afgørelsen, ud over et civilt søgsmål.. Argh, pt. Har dette taget et år, fra vi indgav klagen!

Så vidt jeg ved, blev der ændret i reglerne omkring efteråret 2015, måske? Men det er vist noget med antallet af ydervægge i det rum, der blev lavet gulvvarmen i, jeg ved ikke om der også blev ændret i forhold til returventiler..
Vores "kære" montør har i hvert fald ikke fortalt om det.. ligesom jeg kan læse i kendelsen, at man kan forvente temperaturforskel på en gulvvarmeløsning med returventil.. det ville vi godt have vidst, eller måske blive præsenteret for alternativer😔

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er nok sådan et tilfælde hvor jeg ville afgøre om en shunt til 3 af de lange og en tåbelig VVS'er skulle ødelægge mit gode humør i lang tid frem - og med 2/3 kolde fødder - eller om jeg bare skulle få den skruet op så hurtigt som muligt og få glæde af den i næsten hele fyringssæsonen ;-)


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Det er også dér vi er, tror jeg.. :-)
Jeg havde bare ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at de skulle slippe afsted med det makværk, de har leveret.. men så meget for "forbrugertryghed", ved at vælge en autoriseret, der endda er medlem af Tekniq..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis