Hvad koster en renovering?

Hvad koster det egentlig at renovere et hus? 

Ja, håbløst spørgsmål, fordi huse er forskellige, og det også er forskelligt hvor meget man kan lave selv, men jeg vil nu gerne høre nogle bud alligevel på hvad det har kostet jer. Jeg er interesseret i renoveringer af hele renoveringsklar huse, der omfatter større ting - omlægning af rum, nye køkkener og badeværelser, utætte tage eller fugtproblemer - ja altså, det behøver jo ikke at være det hele på en gang, men altså lidt mere end nyt tapet og maling, ikk'?

Så - hvad har I lavet, på hvor stort et hus, og hvad rendte det op i - cirka? 

mvh. tina

 

Hvad koster det egentlig at renovere et hus?... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har indtil videre brugt 275.635 kr fordelt på 165 forskellige indkøb på gør-det-selv-modernisering af vores stuehus (som er totalrenoveret for 25 år siden af tidligere ejer). Det er alt fra pillefyr, brændeovn, gulvvarme (shunt, styring, slanger, plader), radiatorer, maling (inde, ude, tag), tapet, loftslud, leje af gulvsliber, køb af diverse nødvendigt værktøj, klinker og nødvendigt tilbehør, bryggerselementer, vaskemaskine, tørretumbler, tangenter/kontakter, LED-pærer, tagtrin, gardiner, låsecylindre og mange andre ting.

Vi mangler endnu at lave nyt køkken og modernisere 1. sal. Jeg vil tro at vi når op på ca. 600.000 kr. når vi er færdige med modernisering. Vores udgangspunkt er at vi laver det hele selv (bortset fra det som kræver autorisation selvfølgelig) og derfor synes jeg vi kommer langt for pengene. Vi har i alt knap 300 m².

Hej Kjeldsen.

Jeg mener jeres renovering har været MEGET billig....
Og I må lave rigtig meget selv.. Og ellers også huske at høste de gode priser på materialer og bruge en del tid på at afsøge det marked....

Hej Tiana.

Hvad er du nået frem til det vil koste at renovere for jer??
MVH Njord


MVH Njord
Hej njord

Det har du helt ret i. Vi laver som sagt alt det vi må selv. Derudover flyttes der ikke rundt på vægge eller lignende meget store opgaver. Jeg bruger også en del tid på at finde gode priser på det vi skal bruge - planlægger indkøb i forvejen så jeg evt. kan gøre brug af gode tilbud

Man kommer jo også langt med gipsplader, tapet og maling på vægge, lud på loftsprofilbrædder og slibemaskine til gulvplanker
Njord - jeg tænker, at når det mest er det hårde og kedelige arbejde, jeg kan lave selv, så vil det nok være klogt, hvis jeg har en million til at renovere, hvis huset trænger til noget med det samme :-)
Vi stoppede med at skrive op da vi rundede en million. Eneste håndværker der har været på er en blikmand der har sat lidt zink på karnapper og nye tagrender op. Ja vi har været alle steder i vores lille 106 m2 bygmester hus fra 1918. NJord har så meget ret, rigtig dumt at købe noget gammelt når nu man kunne have købt en grund. At tænke sig hver gang man har kørt 1 m3 ind i huset skal man køre 1 m3 affald væk. Men vi kunne ikke rejse 2,5 million på een gang, så millionen er stille og roligt betalt af vores almindelige løn. Jeg bygger ikke hurtigere end lønnen kunne følge med.
MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR på 04-11-2015 19:59
NJord har så meget ret, rigtig dumt at købe noget gammelt når nu man kunne have købt en grund. 

Det er ikke alle steder, at der er nogle grunde til salg 

 


Mvh. Familiefar

Forfalden (nu eks.) bindingsværkhus på 108 bolig m2. Alt total renoveret incl. nyt varmeanlæg, undtagen tagetage, loftisolering og tag (hvilket må vente til pengene er sparet op - gider ikke lån) Materiale indkøb (gør-det-selv) stadigvæk på den rigtige side af 100.000 kr. ;-)
Uha det er farligt.

Kæresten og jeg købt hus her i aalborg for godt 1 års tid siden. Budgettet var 600.000 for en totalrenovering, men pt. er vi nok på knap 1.100.000 og nærmer os nok 1.200.000 inden vi er helt færdige.

Så vores budget er sprunget godt og grundigt, men vi har så stortset også et nyt hus.

Huset var et 1-plans på 118kvm, med 118kvm kælder.

Vi har fået nyt tagpap tag, opmuret galve og langsider, så udhænget er væk. Nye tagrender, ny loftisolering, alle vinduer er udskiftet til 3-lags træ alu, komplet ny indretning på begge etager, dvs. gulve, vægge, lofter. 2 badeværelser, 1 stort køkken mit alles, komplet ny el med ca. 1km nye kabler, nye rør installationer, gulvvarme på hele stue etagen. 2x vandskuring af hele huset.

stortset alt er udskiftet, og vi er mege tilfredse med resultatet.
Det kan meget sjældent betale sig at renovere et hus, med mindre man gør det selv. Men der er også andre aspekter end de hårde økonomiske.
En gammel muremestervilla eller en bungalow fra 30'erne har altså mere charme og sjæl end et Lind og Risør, model 2015 (ikke et ondt ord om L&R i den anledning).

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også