Murerpris pr. mursten

Jeg står foran at bygge nyt hus. Det er et hus uden sjove vinkler eller andet, et meget regulært hus dog med 4 meter høje mure nogle steder.

Jeg er ved at undersøge hvad det koster at få huset muret.
I den forbindelse vil jeg gerne Jeres mening om hvad der er en rimelig pris at give en murer pr. mursten han murer.

Jeg er klar over at der selvfølgelig er forskel fra hus til hus, men man må alligevel kunne tale om en generel pris. Hvad er rimeligt?

Der skal bruges omkring 50000 sten, så en forskel på en krone eller to bliver til ret mange penge.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil foreslå du hører et par murere der kan komme på tale til opgaven..

Det er jo lige meget at man kan få en eller anden til at "stable" stenene hvis man ikke kan lide den finish den pågældende murer laver..

Men 50.000 sten er da ret mange.... så det er da lidt af et byggeri du skal igang med.

Personligt kigger jeg på hvilket arbejde en håndværker laver inden han bliver hyret... Fx er der rigtig mange murere der laver en elendig sokkelpuds... så det er nok blevet lidt af en kæphest for mig..

MVH Njord
hej !!!

det er et ganske godt spørgsmål det eu stiller.

først må jeg spørge er det incl. eller ex.materialer?
er det mesterpriser eller svendepriser vi taler om?
i hvilket område er det?

mvh.milton
Prisen jeg taler om er ex. materialer. Stedet er i nordjylland.

Jeg har forhørt mig hos flere personer, både hos nogle jeg kender der har fået muret noget, eller hos murermestre. Priserne har varieret fra 5 kroner pr. sten til 12 kroner pr. sten, begge dele inkl. moms.

Det virker for mig som et utroligt stort udsving og som den der står og skal have lavet noget, i mit tilfælde et helt hus, er der jo enorm forskel på om man giver 5 eller 12 kroner pr. sten når man som jeg skal have lagt ca. 50000.

Spørgsmålet er så om dem der tilbyder at gøre det for 5 er for billige = arbejdet er for dårligt, eller om dem der tager 12 kroner er for dyre.

Jeg kender desuden en der har fået lavet en garage sort for 3 kroner pr. sten.

Jeg leder altså stadig efter den mest rimelige pris, set ud fra at jeg selvfølgelig ikke vil give for meget, men omvendt også vil have lavet mit hus ordentligt.

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
hej !!!

den pris på 12,- er nok mester priser og i forhold til priser på sjælland er det prisen.
Prisen på 5,- er svendepriser for week - end arbejde men normalt uden materialer.<<<

mvh.milton
12,- passer vel meget i kbh-priser (jeg er ikke murer, men har selv prøvet at få nogle tilbud - ikke alle er lige seriøse).

Så derfor kunne det være rart med et lille pristjek.

Er prisen incl. sten og oplægning ?
Kan man regne med ca 70 sten pr. m^2 ?
Er stenprisen den samme for ydermur og bagmur ?
Hvad er prisen for vandskuring ?
Er der voldsom "tillæg" når de skal lave hjørner ?
Og hvad med isoleringen imellem ?

Vi har fået en pris på 34.000,- (ex. moms) for følgende:
En mur i 1,8 m høj x 5,1 m lang (ligeud bare derud af)
samt en karnap i 0,5m højde med 3 stk. 45 grader hjørner, dette stykke er ca. 4m ialt.
Hele muren er med bagmur og isoleret, samt vandskuret.

Det skal måske lige nævnes at stenene er lidt specielle. Det er de der brændte blandede (lidt skæve) håndstrøjne.

Jeg ved ikke om det er dyrt - hører gerne jeres kommentarer.

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Annonce
hej.

prisen på 12,- må være incl.mursten og imuring da mesterprisen ligger på ml.12,- og 18,- pr.sten.
man regner med 66 sten pr.m2
den pris du har fået er meget billig hvis det er incl.filts.

er det excl.filts er det prisen i den lave ende.

mvh.milton
De priser mellem 5 og 12 kroner jeg har fået tilbudt er ex. materialer og uden mursten. Jeg skal altså selv betale for mørtel, murbindere, isolering og ikke mindst for stenene.

Den pris jeg søger en vurdering af er altså den mest rimelige pris en murer skal have for selve det at lægge stenene. Det er dog stadig incl. at han/de selv sørger for at blande mørtel og bære sten til.

Tak for kommentarerne indtil nu.

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
hej igen Morten.

Ja det må virkelig være nogle skrappe murere i har der ovre,de prise kan vi ikke få på sjælland og slet ikke på Bornholm.

Ifølge overenskomsten i provinsen er en muretsten takseret til 1,80.
En muret sten er en hel,en halv eller en kvart altså den bevægelse man foretager sig for at mure,der skelnse ikke til om det er en hel eller halv eller kvart,det er samme pris der til kommer der tillæg for at hugge en sten,for at isolere, for at lægge bindere etc.
Der er ikke mange der arbejder til den pris i det daglige da man ikke i gennemsnit kan lægge det antal sten som den pris er lavet til.
En gennemsnits murer lægger ca.600 sten dr dag,du kan så regne ud at
hvis der er 2 svende og 1 arbejdsmand som skal dele den pris så er der ikke noget tilbage.

En realistisk pris er mellem 3,50 - 5,00 pr sten så vil de holde ca.2000,00
pr. dag på 8 timer,og hvis du skal have lagt 50000 så bliver det til en pæn sum i alt,men hvis du vil gi` 12,00 ja så vil de grine godt i skæget.

Der skælnes ikke mellem facade og bagmur.

mvh.milton
Hej Milton
Skal jeg forstå det derhen at du mener at en pris på 12 kroner er alt for høj hvorimod hvis jeg kan få det lavet for en pris på omkring de 5 kroner så et det i orden?

Vi taler stadig om at jeg derudover skal betale for isolering, bindere, mørtel og sten.

Jeg har hørt at en svend som akkord får omkring 4 kroner pr. sten inkl. feriepenge, pension m.m. Set i det lys er prisen på de 5 kroner jo meget god.

Tak for hjælpen.

Morten Nielsen

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
Citat fra Morten Nielsen

Hej Milton
Skal jeg forstå det derhen at du mener at en pris på 12 kroner er alt for høj hvorimod hvis jeg kan få det lavet for en pris på omkring de 5 kroner så et det i orden?

Vi taler stadig om at jeg derudover skal betale for isolering, bindere, mørtel og sten.

Jeg har hørt at en svend som akkord får omkring 4 kroner pr. sten inkl. feriepenge, pension m.m. Set i det lys er prisen på de 5 kroner jo meget god.

Tak for hjælpen.

Morten Nielsen

Hej Morten biggrin

ja jeg vil mene at 5,- er en god og realistisk pris og med hensyn til kvaliteten vil jeg ikke tro at de laver noget der er ringere end dem til 12,-
iøvrigt er det en høj pris som jeg ville blive henrykt for at få så kunne jeg rigtig slappe af og aligevel tjene godt.men du skal afgøre det med dig selv. :wink: :lol:

mvh.milton
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis