Puds tykkelse

Jeg skal til at pudse vægge i mit badeværelse. Har i den forbindelse skåret en masse ledere på 10 mm. som så er blevet placeret langs væggen i lod. Men jeg kan nu se at større arealer kræver en puds tykkelse på 20 mm. Er det ikke lige tykt nok og kan pudsen holde til det mht. revnedannelse osv.

Pudsen bliver blandet 1:10

Jeg skal til at pudse vægge i mit badeværelse. Har... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Tak for forklaringen El mand.
Jeg har aldrig brugt mørtel som leder, men ofte et brædt eller et stykke fladjern.
Vil prøve mørtel en næste gang
JA jANUS Der skal fliser i brusenichen. I samme omgang kan jeg så nævne at pudsen er kommet på, samt spørge om hvornår denne er klar/tør nok til henholdsvis fliser,membran osv
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
mellem 3 dage og en uge. Så skulle din puds være gennemtør og blevet lysegrå.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
tak for råd og vejledning. Men nu står valget så på om væggene skal have spartel og så maling eller filt oveni. Jeg er mest bare til spartling og så derefter maling. Men hvilken maling anbefales til en pudset/spartlet væg i badeværelset, skal den være diff.åben
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også