VP 2002 - Vand ovenpå stemplerne...

HJÆLP...!!!

Min motor kan pludselig ikke start.... der er vand på stemplerne... og vand i olien.....
Nogen med en god ide...???
Evt en pensionist omkring Næstved, der laver motorer på plejehjemmet...???

mvh Michael
(Det lyder ikke som en reparation for en pensionist,,,,,)

HJÆLP...!!! Min motor kan pludselig ikke... Vis hele indlægget
76 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke se stemplerne ved at fjerne luftfiltret.
Når du kan tørne motoren, er der kun vanddråber oven på stemplerne, (hvis der er det.)
Grunden til spørgsmålet er, hvis der er meget vand på et stempel, kan du kun dreje motoren til det pågældende stempel er nær top, og ikke længere.
Der er simpelthen ikke plads til vand, da vand ikke kan komprimeres, og derfor vil virke som stopklods.
Har du vand i indsugn. manifolden, er din toppakning, eller værre endnu, din top tæret op.
Er olien grå, og ikke sort, har der været vand i olien nogen tid.
Af med toppen og få den trykprøvet. kontroller pakningen for lækage ud til et vandhul, og når nu den er adskilt få kontrolleret dyser. Nye pakninger overalt er jo en selvfølge.
Mvh Ole

AutoOle... Olien er GRÅ.... Det er nok luft indsugningen jeg kigger ind i.. (Sort dims med filter foran på motoren...) og der kan man se vand på stemplerne...
Iflg en Volvo Lastvogns mekaniker er der kun kompression på det ene stempel....

så er det bare ud med dyserne og få lavet en kompressionsprøve. Brug ikke for mange penge på en VP 2002 - det var ikke en af VP`s bedste modeller. En renovering af en professional mekaniker lønner sig nok ikke.

1691
Den sorte runde "potte" med en lille snabel på, er luftfiltret. Dette filter sidder på indsugn. manifolden.
Den kan du se ind i, men skal du se stemplerne derigennem, skal du have røngtensyn, for der er ventiler og topstykke i vejen.
Igen!!!! du kan ikke se stemplerne før toppen kommer af
Med kompression kun på den ene cylinder, er der en alvorlig skade på, pakning,-ventil(er),- eller topstykke
så der er kun den hårde vej.
Mvh Ole
Jeg skiller den ad i weekenden.... og krydser fingre for at der ikke er meget i vejen....

Kan man evt skift motoren uden at lave om på alting...??? fx til en VP 2020 som vistnok er en del nyere....???

fordi jeg lige har fået lavet ny skrog gennemføring, ny aksel & ny skrue.... og det kostede temmelig mange penge.... Det skulle gerne ku´bruges på en "anden" motor...

Annonce

Må blive dig svar skyldig om svinghjulshus og gearkasse passer over, om motorophængene passer, om akslen i gear passer til svinghjul, om køleslanger osv. osv.  det skal du lige undersøge først, evt. ved en penta forhandler.
Du må ikke smide for mange penge efter den, tænker her på at en ny top koster altså ikke gratis.
Og du kan finde en 2002'er måske ferskv. kølet til små penge.

Skal du have en 2020, skal du muligvis have gear med, og så er det bare at ændre på ophængene, da flangen på din aksel nok kan bruges

Glemte i skyndingen.
Lige under udstødningskrykken, på bagenden af toppen, sidder der stukket ind, et kølerør, det skal ud og renses, og VENDES rigtig når det sættes på plads..
Du kan se det i manualen.
Hej AutoOle.... Hvor finder man en 2002 Ferskvandskølet til små penge...???
De kan få en saltvandskølet med i handlen...
mvh Michael

;0)))))) ud og led i den store verden. (Net).
Jeg har søgt og søgt....

Der er yderligere 56 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis