Vil flamingoplader udenpå glasuld fungere som en defekt dampspærre?

Vi har nogle skunk-rum, hvor isoleringen står "nøgen". Glasulden holdes blot på plads med nogle tværbrædder:

Jeg har købt nogle tynde masonite-plader til at dække isoleringen, så vi kan bruge rummene til opbevaring. Da glasulden ligger lidt inde i forhold til brædderne, vil der komme et cirka 2-cm mellemrum mellem masonite-plader og glasulden (tværbræddernes tykkelse). Jeg tænker det er synd, og overvejer at fylde mellemrummet med noget isolerende. Jeg tænkte flamingoplader måske kunne være velegnede, eller ekspanderet polystyren (EPS). Har set nogle Sundolitt plader med 2cm tykkelse til 13 kr. stykket (60cm x 120cm).

Mit tvivls-spørgsmål er nu om det vil være problematisk at sætte dette på. Jeg er bange for om det vil fungere som en defekt dampspærre. "Defekt", fordi det vil jo ikke være ubrudt, men blot ligge mellem brædderne. "Dampspærre", fordi jeg forestiller mig at EPS ikke lader fugt passere.

Bør jeg sætte en dampspærre på, hvis jeg sætter EPS'en op?

Vi har nogle skunk-rum, hvor isoleringen står... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har været inde og krybe i de andre skunkrum. Pyh en støvet affære!
Og snak om sjusk...:
Den lodrette væg er en plade med træskellet og 5 mm mineraluld. I en byggegodkendelse til 1-salen fra 1962 står der: "vægge udføres som gipsonitebeklædte lægteskeletvægge med rock-wool i hulrummet". Er "gipsonite" mon bare det vi kalder gips idag?
Flere steder er mineralulden deformeret, som her:
Bør jeg udskifte de 5 mm mineraluld, når nu alligevel jeg er i gang ?
Under gulvet ligger der 10 mm mineraluld, og derefter et underligt papirlag, og derefter 10 mm mineraluld mere, tror jeg. Det er papirbeklædt.
Med blot 5 mm mineraluld på væggen, bør jeg vel gå efter en "varm skunk", tænker jeg.
Og der er i øvrigt ingen dampspærrer at finde nogen steder

 

Skrevet af rosell på 25-09-2015 14:01
 

Direkte mod tagpladerne sidder der 10 mm rockuld. Udenpå dette er der senere tilføjet et nyt lag, der også er 10mm (dog kun i halvdelen af den anden skunk). Jeg kan se af en kvitterering jeg har liggende, at der er købt 95mm mineraluld i 2010, så det dette uld, der sidder (ECO BATT 37)


Giver ikke rigtig mening med to lag 10mm, når du skriver at det er lavet med 95mm. Mener du, at der sidder to lag 100 mm?

 

Ja, ups, jeg har generelt kommet til at skrive "mm" i stedet for "cm" i forrige indlæg!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis