Eternittag - rygningsplader revnede

Hej,

Jeg har en ca 15 år gammel tilbygning med eternittag. Har netop set, at alle rygningsplader er revnede hvor skruerne er skruet i. Der kommer regnvand ind flere steder. Selve tagpladerne ser heller ikke gode ud og kanterne er meget porøde.

Der er vel ikke nogen ide i kun at skifte rygningspladerne og ikke det øvrige tag?

Jeg har ikke den store lyst at lægge nyt eternit med den korte holdbarhed de har. Men hvad skifter I til hvis I går fra eternit? Er det muligt at bevare lægter og evt. det nuværende tag og lægge nyt ovenpå? Tilbygningen er 25 m2. Hovedhuset har også eternit med med asbest så de fejler ikke noget og er iøvrigt fra 1980.

Hvad er Jeres råd?

Hilsen Torben
Hej, Jeg har en ca 15 år gammel tilbygning... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan der skrives meget om.
Det tag jeg har på mit hus herhjemme er Braas betontagsten - brune. De er 40 år gamle nu og stadigt gode. Regner med de holder 20 år endnu - og undertaget er stadigt OK, ellers var det det der afgjorde om de skulle skiftes. Underligt at mit undertag er fint endnu - når det på sønnens hus er samme alder men hænger i laser.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej

Har du overvejet at ligge et decra tag ovenpå.
Det er et ståltag der ligner lidt en tegl, men kan ligges oven på eksisterende tag (7kg pr m2) og du hæver "kun" dit tag med 8 cm. Det er super nemt at ligge og en rigtig fornuftig tag til en god pris samt en god garanti.

Læs mere om det her: http://www.icopal.dk/Produkter/Decra.aspx?gclid=Cj0KEQjwvo6wBRCG3Zv92ZSLlIYBEiQA5PLVAnSkIhzWp3PvqWBKFT8K4nViz-Gg3fgUd6M1t7uaVIAaAha08P8HAQ

Du også velkommen til at kontakte mig. Jeg ved ret meget om decra tag, og tag generalt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis