Badeværelse i kælder

Hej,

Jeg har revet det gamle badeværelse ned i kælderen, gravet ud og fået etableret ny kloak.

Rummet er kun 140 x 240 cm, så det er vist ikke helt nemt, at isolere med flamingo plader.

Det er jo nærmest opdelt i 3 små rum, kan man sige.

Jeg havde tænkt mig følgende:

1. Lægge 5-10 cm leca i bunden (Jeg ved andre anbefaler stabilgrus). Stampe med en skovl eller lign.

    Få det nogenlunde i vater, selvom det sikkert er svært.

2. Lægge / tilskære så godt jeg nu kan, flamingoplader i 2 lag (100mm), så overfladen af flamingoen er ca. 2 cm under overkant af kloakrør.

    Fylde lufthuller i samlinger ud med flamingokugler. 

    Evt. nøjes med 1 lag på 200mm da det blir lidt bøvlet, med de små rum ?

3. Kantisolering langs væggene

4. Lægge 8 eller 10 mm armeringsjern ud, som vil støtte på kloakrørerne.

    Da der er fald på kloakrøret, vil jeg klodse armeringsjernet op i vater, med f.eks plastkiler ?

    Der vil så være luft under armeringsjernet ned til flamingoen på nogle cm. Så kommer jernet jo også til at  

    ligge i midten af den støbte beton, det er vel okay... ?

 

Har jeg overset noget ?

Er dette helt ude i skoven, eller er der nogen som har et bedre forslag ? 

 

Mvh

 

Thomas

 


Thomas
Hej, Jeg har revet det gamle badeværelse ned i... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har måske en anelse om hvorfor dine 2 murer har sagt nej. Jeg kan se i en af dine gamle tråde, at da du gravede ud til badeværelset har du gravet så du er kommet under kælderfundamentet i 2 meters længde. Dine murer har sagt nej, da de ikke vil have det på sig, hvis huset sætter sig, da det er dig der har gravet det ud. det forståligt nok. Der skulle have været understøbt 50 cm ned efter min mening.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/43828' class='af-profile-link'>Den Studerende Bygningskonstruktør</a> på 04-10-2015 11:29
Jeg har måske en anelse om hvorfor dine 2 murer har sagt nej. Jeg kan se i en af dine gamle tråde, at da du gravede ud til badeværelset har du gravet så du er kommet under kælderfundamentet i 2 meters længde. Dine murer har sagt nej, da de ikke vil have det på sig, hvis huset sætter sig, da det er dig der har gravet det ud. det forståligt nok. Der skulle have været understøbt 50 cm ned efter min mening.


Ja, men det viste sig efterfølgende, at jeg havde gravet ned til samme niveau, som der hvor fundamentet slutter. Så det bekymrede ham ikke. Den anden undersøgte ikke noget, tror nærmere de ikke gad det isolerings arbejde. Den ene vil godt komme og støbe, når jeg selv har isoleret.

Skal jeg proppe leca eller flamingo kugler ned i det område som mangler mellem kloakrørene?

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis