Nye skumbølgeklodser ved skotrende

Hej

Jeg har gang i lidt ombygning på 1.salen. I den forbindelse var det tydeligt at der visse steder ud mod skotrenden var stoppet isolering ind som tætning. Umiddelbart ingen skumbølgeklodser.

Jeg tænker at der skal monteres T4 skumbølgeklodser fra Cembrit.
Nogle der har prøvet det, eller har gode råd?
Kan man blot løsne tagskruerne en anelse, løfte lidt op i pladen og skubbe skumbølgeklodsen ind, eller er det mere avanceret?

Skotrenden har overfladerust - og da taget blev malet for 2 år siden fik det maling - mon jeg skulle male det rustne, for at levetidsforlænge, eller er der andre gode råd, ud over at udskifte?

Mvh. og på forhånd tak for gode svar
Andreas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med hensyn til skumklodser for at montere dem skal du have de første plader af ved skotrenden således at den er helt blotlagt og så skal de sømmes fast med tagpapsøm, skubvber du dem blot ind så vil de falde ud igen og de slutter sandsynligvis ikke helt tæt, og nej det er ikke avanceret.. :-) .
med hensyn til overfladerust tajh du kan da male det for at forskønne lidt er det kun overflade rust så vil jeg da tro at der går ret lang tid før der er gennembrud, er man lidt perfektionistisk så er muligheden der jo for at skifte skotrenden når du nu alligevel har tagpladerne af. og en skotrende er nu ikke så dyr, jeg kan se at vvs eksperten har skotrender til ca. 320 kr. for en 3m længde men der findes masser af forskellige producenter, og du kan også få dem malet.
Tak for svaret.
Det er da godt nok lidt ekstra besværligt at skulle til at pille plader helt af, men raketvidenskab er det jo nok ikke
Jeg prøver mig frem
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også