Gulvvarmen virker uden vand på anlæg..

Jeg har et underligt problem som der måske er nogen som kan opklare.

Jeg har et indirekte fjernvarmeanlæg (2-strengs). Der er radiatorer i hele huset og gulvvarme på bad og gæstetoilet.

I sidste uge (7 dage siden) aftappede jeg alt vandet fra anlægget.

Men på trods af at der ikke er vand på anlægget, så er der stadig kraftig gulvvarme på gæstetoilettet. (som det eneste sted i huset).

Gæstetoilettet ligger ikke i nærheden af bryggers hvor fjernvarmen kommer ind i huset.

Hvordan er det muligt?

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at du har indirekte fjernvarme? Tag evt. et billede af fjernvarmeenheden og læg op
Det ligner godt nok et indirekte anlæg. Da du tappede vandet af, åbnede du da termostater og udluftningsskruer i radiatorerne? Der kan stå meget vand i anlægget hvis ikke. Hvor sidder din cirkulationspumpe henne?
Nej det gjorde jeg faktisk ikke. Jeg tappede af og slukkede pumpen. Men hvordan skulle det vand holde sig varmt i en hel uge med anlæg/pumpe slukket?

Pumpen er monteret direkte på anlægget.
Eneste ændring på anlægget er tilslutning til en ny 1 sal. Men jeg er ret sikker på at problemet også var det før den tilslutning blev lavet. Og der er kun den ene pumpe (alpha-a) som der hele tiden har været.

Har du cirkulationspumpe på det varme brugsvand og kører disse rør under gulvet?

Kunne lyde som om du har en direkte sløjfe i din gulvvarme.....
Kan du afbryde fjernvarmen, så du let ikke får nogen ny varme ind i systemet.. ja det "koster" jo nok det varme vand... men kan være med til at afsløre hvordan det hele er skruet sammen...

MVH Njord

MVH Njord
Jeg kan jo dreje de to håndtag som styrer om der kommer fjernvarme ind i huset.
Den type termostat du viser på billedet i dit 1. indlæg ligner mistænkelig en som man bruger på et direkte anlæg. Så er gulvvarmen ofte taget ud lige ved radiator.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis