Gulvvarmen virker uden vand på anlæg..

Jeg har et underligt problem som der måske er nogen som kan opklare.

Jeg har et indirekte fjernvarmeanlæg (2-strengs). Der er radiatorer i hele huset og gulvvarme på bad og gæstetoilet.

I sidste uge (7 dage siden) aftappede jeg alt vandet fra anlægget.

Men på trods af at der ikke er vand på anlægget, så er der stadig kraftig gulvvarme på gæstetoilettet. (som det eneste sted i huset).

Gæstetoilettet ligger ikke i nærheden af bryggers hvor fjernvarmen kommer ind i huset.

Hvordan er det muligt?

 

Jeg har et underligt problem som der måske er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men hvordan forklarer det at der er varme på når vandet er tappet af?
Og alle andre varmekilder er kolde.
Jeg tror faktisk at det er en forkert termostat som sidder på. Ret sikker på at der skal sidde en FJVR retur termostat.

På et tidspunkt skiftede jeg alle termostaterne, og kan se at der nok er kommet en forkert på gæstetoilettet.
Skrevet af Thomas78 på 07-09-2015 16:09
Men hvordan forklarer det at der er varme på når vandet er tappet af?
Og alle andre varmekilder er kolde.

Tjaeee Jeg har svært ved at se andre løsninge på det spørgsmål end at sige det som det er.. nemllig at denne kreds må være en andne end hvad du har aftappet vandet på.

Er der ikke nogen luftskrue et sted (i forbindelse med ventilen) du kan prøve at udlufte på?

Hvis der kommmer vand, så har du jo øjensynligt ikke aftappet vandet i denne kreds :-_) Er der kun luft... så hænger det jo nok sammen, og du kan måske have fået varmen fra varmtvandsrør til brug i baddet.

 

MVH Njord

 

 

 


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis