Køb af brugt drejebænk

Hej

Overvejer at købe en brugt drejebænk - den ser dog lidt rusten ud, og jeg er i tvivl om hvorvidt den er pengene værd og om den er brugbar for en nybegynder.

Nogen input til hvad jeg skal tjekke før jeg køber?

Billeder:

http://imgur.com/a/vFfa2

Hej Overvejer at købe en brugt drejebænk - den... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Arh, nu siger jeg tilflytter men det er da 15 år siden nu ;-)

Kender faktisk ikke en eneste som har den slags maskineri til at stå, hvilket er lidt utroligt da jeg selv er vældig interesseret i det. Jeg må prøve at høre hos kammeraterne.
Og det lyder spændende. Det vrimler godt nok med værktøjsmagere, men de gør det vist mest i skolens værksteder (hvor jeg ikke får adgang ) , men ikke så meget i fritiden.

Det du kalder blanks, kalder vi på "godt Dansk" Toolbits, som man så selv kan slibe, men det kræver en del øvelse, og en god slibesten, men det er en langsom proces at dreje med toolbits.
Ja slidt slør er der jo altid i spindlerne, men du må ikke skulle dreje håndtaget ½-1 o/m modsatte vej før det tager fat, så er spindelmøtriken ved at være slidt.
Kik især om der er 2 sæt forskellige kløer, med til trekloen. (udvendig og indvendig)

Ofte er det billigt at handle værktøj i England, og portoen plejer ikke at være særlig dyr.
Jeg har handlet lidt her..
http://www.rdgtools.co.uk/acatalog/home.html

Jeg har da lidt toolbits jeg bruger, til rundinger og andre specielle fasonger.

Han siger at der kun er dem med der sidder på - det er indvendige ikke?
Umiddelbart vil jeg jo mene når jeg kigger på dem at de både kan bruges til store og små emner, indvendig og udvendigt, men der må i rette mig hvis jeg tager fejl

Og Njord, den der fagteori-side - hold da op en guldgrube. Det er lige den type side jeg leder efter
Annonce
fagteori er en rigtigt god side ja, og der er altid hjælp at hente der.
rdg tools er et godt sted at handle, der er også rcmachines og herhjemme køber jeg en del hos net2l.dk

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Dem tjekker jeg lige Neubert.

Jeg ender vist med at købe den - mavefornemmelsen er god, men det er selvfølgelig muligt at jeg fortryder det cirka en uge fra nu af

Når det nu er sådan, er det de mest brugte klør der er med, ja de kan bruges både til at spænde udvendigt, og indvendigt på emner.
Men få nu sælger til at kikke i alle afkroge, om ikke de skulle gemme sig et sted.

Når nu leveringen koster 500 kr, kunne han jo passende gøre det gratis når kløerne ikke er med..

De modsatte kløer ser sådan her ud, og er til at spænde udvendigt på større emner.

Kan de indadvendte kløer ikke vendes om og give samme effekt?
Desværre på en selvcentrerende treklo kan de ikke vendes. (dog er typer med grundbakker, og løse bakker og bakkerne kan vendes)
Men det er ikke den type, der er på den du kikker på.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis