Til elektrikkerne: Fuga Triax stikdåse, hvad skal jeg gøre?

Vi har et hus bygget i 1996 med viste installationer til tv-signal.

Efter problemer med visning af digitale kanaler på 1. sal er jeg begyndt at granske lidt i vores installationer.

Vi har fiber indlagt, hvor der går antennekabel fra den tilhørende fiberboks til en antenneforstæker af mærket Wisi Mini.

Denne forstærker har een indgang og een udgang. Fra udgangen går et antennekabel til en fuga triax stikdåse som vist under

- der sidder i umiddelbar nærhed. Inde bag afskærmningen er plads til at montere 2 antennekabler i en serie forbindelse, sammen med noget printkort.

I denne dåse går der så et kabel ned i gulvet.

Som jeg forstår det, har jeg altså en serieforbindelse rundt i huset til de forskellige antennedåser.(4 stk i alt) Er dette en korrekt installation i disse tider (og i fremtiden) ?

Kan jeg teste de forskellige dåser for forbindelsesstyrke? Altså se om der er et svagt led.

Skal de snart 20 årige kabler skiftes ud til nogen bedre mht afskærmning?

Vi har et hus bygget i 1996 med viste... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mit tv kan ikke vise signalstyrke, men måske et ældre Samsung jeg har, kan. Det vil jeg prøve. Kablet fra stikdåse til tv er med fastmonterede stik. Top of the pop, så det kan udelukkes.
Det er ikke indlysende at det er " top of the pop "
Fastmonterede fås både HF-tætte og ikke-HF tætte.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

En opdatering af vores fiberbox gav pote, nu er alt som det skal være. En mærkelig årsag i mit hoved, men sådan er det åbenbart nu til dags. Hvis ikke opdateringen havde gjort det, ville de have prøvet, at ændre i signalet, enten øge eller mindske. Men det blev ikke tilfældet. Tak for hjælpen allesammen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis