Diesel i oliefyr

Hej

Dumt, eller måske ret seriøst. Vi har købt et hus, hvor der står et gammelt oliefyr fra 1969. Vi har haft en bekendt ude idag, som har/skulle have forstand på disse ting. Da han åbner oliefyrettanken begynder det at lugte kraftigt af benzin. Da han så åbner skabet ind til oliefyret, siger han at det faktisk er stort set det samme som en motor i en bil. Vi skal selvfølgelig have en VVS mand ud og kigge på det.
Men har i hørt det før? Jeg tænker at i købsaftalen står der jo at der er installeret et oliefyr, men er der noget specielt med de gamle oliefyr som har noget med diesel at gøre?

Mvh Mads.
Hej Dumt, eller måske ret seriøst. Vi har... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@ gammelhus
Har siden år 2000 haft 2 stk. Panasonic luft/luft VP til at opvarme mit 1 1/2 plans Høm hus som er "født" og isoleret til elvarme !
Coop 3,0 er absolut realistisk så længe udetemperaturen er højere end - 5 grader så det er en rigtig god investering, specielt nu hvor Coop værdierne er blevet endnu bedre så gå bare i gang men køb et anerkendt mærke som også har forhandlere om 5 år !
Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
@ gammelhus
Har siden år 2000 haft 2 stk. Panasonic luft/luft VP til at opvarme mit 1 1/2 plans Høm hus som er "født" og isoleret til elvarme !
Coop 3,0 er absolut realistisk så længe udetemperaturen er højere end - 5 grader så det er en rigtig god investering, specielt nu hvor Coop værdierne er blevet endnu bedre så gå bare i gang men køb et anerkendt mærke som også har forhandlere om 5 år !
Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
@ gammelhus
Har siden år 2000 haft 2 stk. Panasonic luft/luft VP til at opvarme mit 1 1/2 plans Høm hus som er "født" og isoleret til elvarme !
Coop 3,0 er absolut realistisk så længe udetemperaturen er højere end - 5 grader så det er en rigtig god investering, specielt nu hvor Coop værdierne er blevet endnu bedre så gå bare i gang men køb et anerkendt mærke som også har forhandlere om 5 år !
Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
wow... troede du havde haft 12 stk (2 x 6 indlæg)?? hvad sker der lige for dobbeltindlæg - det er eskaleret vildt på det sidste???
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af polobjørn på 09-09-2015 18:22
@ gammelhus
Har siden år 2000 haft 2 stk. Panasonic luft/luft VP til at opvarme mit 1 1/2 plans Høm hus som er "født" og isoleret til elvarme !
Coop 3,0 er absolut realistisk så længe udetemperaturen er højere end - 5 grader så det er en rigtig god investering, specielt nu hvor Coop værdierne er blevet endnu bedre så gå bare i gang men køb et anerkendt mærke som også har forhandlere om 5 år !
Polobjørn

Det lyder godt. Det jeg kan lide ved varmepumpeløsningen, og også oliefyr er, at man er "uafhængig" af en ting mindre. Med gas og fjernvarme er man låst fast. Andre bestemmer prisen, og man kan intet gøre. Bundet af kontrakter og klausuler man ikke kan slippe ud af.

Høm hus? er det en slåfejl, ellers ved jeg ikke hvad det er?

 

Skrevet af GardenGirl på 09-09-2015 18:30
wow... troede du havde haft 12 stk (2 x 6 indlæg)?? hvad sker der lige for dobbeltindlæg - det er eskaleret vildt på det sidste???

Det er også sket for mig idag. Man kan jo ikke selv slette dem. 

(jeg fandt så på et indlæg med endnu en pris, men hele 6 skyk, så begynder det at blive svært )

 

 

Annonce

Det sker hvis man blot går ned i skriv et svar - når man så har skrevet og trykker på "send" så ser det ikke ud til at der sker en skid og så trykker man igen fordi det var nok musen o.s.v.o

HØM huse var et firma med hovedsæde i Sindal og en afdeling i Farum - de leverede Element type huse til selv og medbyg - på vores var grunden støbt og så kom der en sættevogn med ALT til huset - færdige vægge med døre og vinduer i - en kran på ensættevogns trækker og en del håndværkere alt det klokken 7 00  om morgenen og da klokken var ca. 16.00 havde vi rejsegilde

Polobjørn - nu har jeg brugt "åben Editor"


"AUTOELEKTRIKEREN"

En energivejleder kan vejlede i valget.

Jeg bor i Horsens og fik fjernvarme for næsten 1,5 år siden. Etableringen kostede 50.000 hvilket slet ikke dækker fjernvarmeværkets udgifter for at ligge det ind. Jeg blev estimeret til at bruge for 18.000 årligt. Det første år blev det dog først til 13.500 kr og efter en fusion og en ændring af måden at beregne de faste omkostninger, er budgettet fra fjernvarmeværkets sat til 10.500 årligt. Så jeg er glad.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis