Staring entreprenør pumpe

Hej LDS

Har længe gået med tanken om og anskaffe mig en god vandpumpe. Men skal være en der ikke kun kan tage klinisk rent vand og som kan bruges til en masse projekter. Faldt så  over en Staring STP2-500 til en rimelig pris. 

Kan se staring er et dansk firma men ved ikke om den bliver produceret i danmark. 

Kender heller ikke uimiddelbart Staring. Og deres hjemmeside eksisterer af den ene eller anden grund ikke. Jeg har ihvertfald ikke kunnet komme ind på den selvom jeg har prøvet fra 3 forskellige enheder.

Har dog kunnet tiltuske mig til at den skulle kunne klare sand og småsten, plus den kan køre tør uden og tage skade. Har en max løftehøjde på 12 meter, tager 205 l/min er med 0,5kw motor og 2" udgang. 

Men er her nogen der kender denne pumpe? Er den noget værd? Eksisterer virksomheden stadig selvom jeg ikke kan finde noget om den? Kan den suge tæt til gulv. Eks i en kælder? (ved godt den ikke kan suge alt ud, men nogle kræver meget vand før de flytter noget, andre knap så meget)

Prisen er rimelig god og pumpen er ny. Men håber nogle har input til om den er noget værd.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke den pumpe..

Men på arbejde har vi sådan en her, den er virkelig god.
Den har været på tilbud for nylig, som jeg husker det ca 1400 + moms
http://www.xl-byg.dk/produkter/haven/vandings-og-sproejteartikler/dykpumpe/spt-spx-400-rw-dykpumpe-400watt-233ltrmin.htm
ellers på bud her.
http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/entreprenoermateriel/dykpumper/dykpumpe2spx400rw/
Kender ikke pumpen, men kan se at firmaet Staring ligger på Starengvej 9 i Brønderslev, tlf. 96452877 .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Jens

Tak for svar. Ligner også meget den type pumpe jeg er på udkig efter. Men den jeg snakker om kan jeg få endnu billigere og med slange.

Står ikke og mangler en pumpe lige nu så var kun for at høre om nogle kendte den nævnte pumpe.
Hej EV

Kunne jeg også selv finde frem til. Prøver nok lige og give dem et kald imorgen. Men de fortæller mig nok ikke hvis pumpen skulle være noget lort så håber stadig og høre fra nogen der måtte kende den? Eller som kan gennemskue noget i specs på den der gør den til en dårlig pumpe.
Annonce

Nu kender jeg den pumpe jeg linker til, det er kvalitet, vi har brugt den meget, både i sand og grus, samt til spildevand.
Da vi købte var den på bud med 30 meter slange mener jeg det var.

Den jeg linkede til, kan man også finde pumpekurver, så man kan se liter ydelsen, ved de forskellige løftehøjder.

Så er man sikker på, om den kan opfylde ens krav.

Kan se på Proff på de gule sider, at de sælger den pumpe for billig. (De tjener ikke ret meget af et firma med 10 - 20 anstate)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Staring laver kvalitetspumper. De laver pumper i alle størrelser, men heldigvis ikke mange kvaliteter. De er rigtig fornuftige.
Jeg tror det er tekniske grunde der gør at siden ikke åbner. Jeg har haft siden åben på en windows komputer lige for nylig. De laver også pumper der suger helt ned til 1-2 mm over gulvet istedet for typisk 3-5 cm. Om de sælger pumperne for billigt ved jeg ikke. hvor mange virksomheder tjener styrtende idag ?

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

ABS laver en fantastisk pumpe, hvad angår at suge helt ned, den fjerner stortset alt vand, men tager så ikke større partikler.
http://www.e-vaerktoej.dk/shop/abs-dykpumpe-robusta-56545p.html?gclid=CNn5z-LatMcCFYXOcgodI58FJg
Lidt opfølgning.

Starings hjemmeside kom op og køre igen. Men snakkede dog også med en medarbejder derinde.
De forhandler tsurumi pumper og denne jeg linker til er så et kopi produkt af tsurumi og skulle være en super pumpe til prisen.
Han fortalte også man kan få andet bundstykke til denne pumpe der nemt kan udskiftes med 3 skruer, dette nedsætter kapaciteten en smule men gør til gengæld at pumpen kan suge ned til 7 mm fra gulv ved eks kældre eller hvor det nu kunne være en fordel. Så har bestilt pumpen plus det ekstra bundstykke.
Takker mange gange for hjælpen.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis