Staring entreprenør pumpe

Hej LDS

Har længe gået med tanken om og anskaffe mig en god vandpumpe. Men skal være en der ikke kun kan tage klinisk rent vand og som kan bruges til en masse projekter. Faldt så  over en Staring STP2-500 til en rimelig pris. 

Kan se staring er et dansk firma men ved ikke om den bliver produceret i danmark. 

Kender heller ikke uimiddelbart Staring. Og deres hjemmeside eksisterer af den ene eller anden grund ikke. Jeg har ihvertfald ikke kunnet komme ind på den selvom jeg har prøvet fra 3 forskellige enheder.

Har dog kunnet tiltuske mig til at den skulle kunne klare sand og småsten, plus den kan køre tør uden og tage skade. Har en max løftehøjde på 12 meter, tager 205 l/min er med 0,5kw motor og 2" udgang. 

Men er her nogen der kender denne pumpe? Er den noget værd? Eksisterer virksomheden stadig selvom jeg ikke kan finde noget om den? Kan den suge tæt til gulv. Eks i en kælder? (ved godt den ikke kan suge alt ud, men nogle kræver meget vand før de flytter noget, andre knap så meget)

Prisen er rimelig god og pumpen er ny. Men håber nogle har input til om den er noget værd.

Hej LDS   Har længe gået med tanken om og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad endte du med at måtte af med, og hvor købte du den ?

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej Robert.

Ved stark. Mangler stadig og afhente den da de endnu ikke havde fået den medfølgende slange hjem.
Skal af med 1250 kr for pumpen plus 15 m brandmandsslange.
Har endnu ikke fået den endelige pris på det ekstra bundstykke men fik en ca. Pris fra staring der var 300-400 kr.
Hvis du har muligheden, så er det godt at have en lille pumpebrønd, hvor pumpen står i, det er fint hvis den bare er 20 cm dyb, så har man bedre mulighed for aut. start og stop. (hvis det er indbygget i pumpen)
Hej Jens.

Jeg har allerede en brønd i kælderen med en pumpe i.
Men denne pumpe er blot en værksteds pumpe der skal være så alsidig som muligt og kunne bruges forskellige steder og til forskellige projekter, også hvis jeg er ude og hjælpe en kammerat eller lign. Så ved godt en pumpebrønd er en fordel men ikke altid der er en hvis det er et andet sted jeg er ude og hjælpe. Derfor det andet bundstykke til.

Denne pumpe er jo entreprenør modellen så der er ikke aut start stop på. Men denne pumpe kan også holde til og køre tør uden og tage skade.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis