Vinkelbeslag til tung køleskab - købes hvor?

Jeg er lige flyttet, og har købt (og monteret) et nyt køle-/frysekab, i et dertil egnet køkkenskab.

Min svoger - som er tømrer - mener det er et spørgsmål om tid, før bundpladen i skabet knækker (og køleskabet måske tipper) p.g.a. køleskabets trykket tæt på forkanten.

Indrømmet, bundpladen rager jo noge cm. ud over soklen, kan godt se risikoen for at pladen knækker (svogeren har skiftet adskillige bundplader). Løsning er nogle lange vinkelskinner i begge sider, således at både de bagerste fødder og de forreste fødder står på en skinen i hver side.

Han mener de købes i en køkkenbutik, men ingen af de 4 jeg besøgte i dag kendte til skinnerne. I en butik foreslog man at lægge en 20 mm. ekstra bundplade i som forstærkning.

Kender nogen til de omtalte skinner/vinkelskinner? De er hvide, og jeg  forestiller mig de er ca. 58 cm. lange, og måske 20 mm. bred i  hver vinge", og ca. 1 mm. godstykkelse (men jeg gætter her).


Træd ikke på mine ledninger :o)
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har installeret og repareret mange køleskabe. De har oftest stået på den almindelige spånpladebund. Enten oven på selve soklen eller på næste hylde. Jeg har aldrig set nogen der er væltet, men jeg har naturligvis set nogen hvor der er løbet vand ud fra skabet og så har ødelagt bundpladen. Og jeg har aldrig set vinkelskinner i den forbindelse.
Men en forstærkning med yderligere en plade er da ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg prøver lige leverandøren af køleskabet, og eller må jeg købe skinnerne, og male dem hvide.
Tænker på om alu er stift nok, eller om det skal være "stål". Jeg må se hvad man kan købe....

Træd ikke på mine ledninger :o)

Jeg ville gøre ligesom el-manden, lægge en ekstra plade i bunden af skabet, hvis det overhovedet er nødvendigt. Det fås som en hylde, men hvorfor ikke bare vente til du ser, om det overhovedet er nødvendig. Jeg har haft mit køle-fryseskab stående på en hylde i skabet i ca. 10 år uden der er sket noget, så jeg ville tage det roligt.


fase
Det kan da også godt være, at det går godt. Men udhænget på bundpladen over soklen er 6 cm., og består af spånplade. Køleskabets forreste fødder står lige nøjagtigt helt ude på forkanten. Det jeg frygter er, at når man åbner døren så kommer tyngdepunktet ret langt ud = tryk på forkanten. Og i værste fald.... at køleskabet vælter.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce
Det scenarie har jeg aldrig set. Skulle den forreste kant knække, står den da bare på bunden. Så lange ben er der da ikke at den kan vælte.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nåe ja - det har jeg ikke tænkt på. :o)

Træd ikke på mine ledninger :o)
Lige en opdatering: Har anskaffet en ekstra bundplade til forstærkning, bliver monteret i morgen!

Træd ikke på mine ledninger :o)

vi har et tung køleskab
der har vi vinkelprofil ( og det hedder vinkel PROFIL) under fødderne for at undgå at bundplade knækker i fronten
når man monterer dette så ligger vægt fordelingen på skinnen og den knækker ikke
Vil tro du kan købe det ved GRAM vores skab er et GRAM

eller prøv at søg på byghjemme.dk det er et habo produkt

men er bedst det er i jern og ikke i alu
ellers hen til en lokal smed og så må du i gang med lidt maling

 

       

Det var lige dem jeg efterspurgte, men i mellemtiden har svoger skaffet en plade "på mål", så den sætter jeg under (i første omgang).

Men tak for dine oplysninger.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også