Vinkelbeslag til tung køleskab - købes hvor?

Jeg er lige flyttet, og har købt (og monteret) et nyt køle-/frysekab, i et dertil egnet køkkenskab.

Min svoger - som er tømrer - mener det er et spørgsmål om tid, før bundpladen i skabet knækker (og køleskabet måske tipper) p.g.a. køleskabets trykket tæt på forkanten.

Indrømmet, bundpladen rager jo noge cm. ud over soklen, kan godt se risikoen for at pladen knækker (svogeren har skiftet adskillige bundplader). Løsning er nogle lange vinkelskinner i begge sider, således at både de bagerste fødder og de forreste fødder står på en skinen i hver side.

Han mener de købes i en køkkenbutik, men ingen af de 4 jeg besøgte i dag kendte til skinnerne. I en butik foreslog man at lægge en 20 mm. ekstra bundplade i som forstærkning.

Kender nogen til de omtalte skinner/vinkelskinner? De er hvide, og jeg  forestiller mig de er ca. 58 cm. lange, og måske 20 mm. bred i  hver vinge", og ca. 1 mm. godstykkelse (men jeg gætter her).

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg er lige flyttet, og har købt (og monteret) et... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så kom pladen på i går.
Tømte køleskabet, trak det lidt ud og vippede bagover, pladen ind under, skubbe ind, trække køleskabet op på ekstra-pladen (der er hjul på de bagerste fødder), og tilbage med det hele. Ledningen kom selvfølgelig i klemme ved bagkanten på den ekstra plade, men 5 minutters fisken med en udrettet renseri-bøjle fik trukket den væk.
Renseribøjler er anvendelige til mange ting! :o)

P.S. Køleskabet (og fryseren er) fyldt op igen).

Træd ikke på mine ledninger :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også