Hvilket pap til buet tag.

Hej Alle

Jeg skal lave bygge anneks som blir en ottekantet og med tag udformet som en hyperbolskparaboloide. 

Jeg vil dække med pap men taget buer i alle retninger. Så vil høre om to ting.

1. Hvilket finer kan bruges til dette? Jeg har ikke ringtig lyst til at bruge brædder da taget buer i flere retning og det blir noget bøvl at vride dem. Jeg tænker selv to lag 8 mm. Jeg har 400mm cc lægte afstand så 16 mm burde være fint. Hvad tænker I? Buen blir som det ses på billede med højdeforskel på 130cm over et spænd på ca tre meter. 

2. Hvilken type tagpap? Jeg er ikke helt klar på at brænde det på, men det kan jo være det er det bedste at gøre. Har tænkt på selv klæbende men det kan nok være svært på buer hvis man lige skal rette til og det bare klæber med det samme. Ellers versionen med asfaltklæber fordi det vil være nemmest at styre på plads henover buer.


Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
Hej Alle Jeg skal lave bygge anneks som blir en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De selvklæbende er jeg ikke så meget for, specielt ikke Adeso pappen, der brugter den møg primer, man bliver totalt skæv af... den er sku godt nok krads, og syntes ellers ikke jeg er pivet med sådan noget.

Personligt havde jeg valgt at brænde det på, der skal altså MEGET varme til for direkte at sætte ild i bygningen, det er jo pappen du skal varme op, og ikke brædderne.

Men er du helt fri, så kunne en selvklæbende jo godt anvendes, syntes bare ikke der er så blød og medgørlig som det "lune" tagpap der brænder på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også