Metro vvb gået ned i tempo

Hej. Jeh har en 110 l. Metro vandvarmer hvor jeg har skiftet varmelegmet, da det slog relæet. Det har virket, den slår ikke relæet længere. Men vandet bliver kun meget langsomt lunkent... Jeg kan se på vores elmåler at den ikke trækker ret mange watt.
Er der nogen der har en idé om hvad problemet kan være.
Hej. Jeh har en 110 l. Metro vandvarmer hvor jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jens, der skal ikke bruges varmeoverførende pasta!
Det tyder derimod på, at du har fået et varmelegeme til 400V, som du tilslutter til 230V. Det betyder at effekten er nedsat til en 1/3 altså 100W i stedet for 300W. Men lad os nu se, hvilken spænding du tilslutter til varmelegemet.
Hvis du har en mulighed for at måle modstanden i varmelegemet, kan du ad den vej afgøre om det er til 230V eller 400V. Hvis modstanden er omkring 17 Ohm (17,63 Ohm) er tilslutningsspændingen 230V, er modstanden derimod omkring 50 Ohm (53,33 Ohm) er tilslutningsspændingen 400V. Modstandsmålingen skal udføres uden spænding på varmelegemet.

fase
Jeg vender, lige tilbage med en melding. Det ser ud til at min manifold er ved at være tæret, det drypper fra den. Så overvejer at skifte hele var vandbeholderen til større og nyere. Den gamle fylder trods alt 20 år til næste år. Tak for input.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis