Valg af profilrør til tipvogn.

Hej folkens.

Jeg skal til at bygge en vogn med tip til min crosser. Men jeg er i tvivl om hvilken dimension af firkant profilrør jeg skal bruge. Regner med den ca bliver 150 x 80 cm med hjulakslen ca midt på. Men kan ikke finde nogen dimensioneringstabel for det. Vil bare ikke have den begynder at hænge efter kort tid.

Er her en som ved hvad f.eks 30x30x2 og 40x40x2 firkantet profilrør kan belastes pr meter?? 

 

Mvh Danni.

Hej folkens. Jeg skal til at bygge en vogn med... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker bare man må da kunne regne ud hvad en meter profil kan belastes med men har Google alverdens kombinationer og bliver bare ikke klogere..... :-/
Jeg gir de andre ret du dkal op i dimension.
Har du tænkt på hvornmegrt de cylindre skal kunne løfte?
Når kassen er nede skubber de jo næsten fremad, der er virkelig pres på hængsler
Men hvis jeg f.eks vælger en 40 x 80 skal det vel ikke være u profil? så har jeg vel kun en side på 80? ellers skal hullet i profilen vende ned af??

Cylindrene kan hver løfte 600 kg og alle kilo kommer jo ikke til at være lige på spidsen af dem men fordelt over ladet. Jeg har os overvejet at sænke bunden af cylinderne lidt ned af for at få en bedre vinkel når den er sunket helt sammen.
Jeg er heller ikke sikker på jeg kommer til at læsse den med op til 1000 kg men jeg vil bare hellere være på den sikre side en at skidtet braser sammen... :-)
Skrevet af Dannikorsholm på 14-07-2015 07:04
Men hvis jeg f.eks vælger en 40 x 80 skal det vel ikke være u profil? så har jeg vel kun en side på 80? ellers skal hullet i profilen vende ned af??
 

Hvis du vil bruge U profiler skal du kigge på chassiet af en almindelig trailer for og lure hvordan det er lavet. Grundet tippet skal chassiet være betydeligt stærkere end en tilsvarende uden tip. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis