Løsne bremsetrumler på 306

Hej.
Jeg kan simpelthen ikke få min bremsetrumler af på min 306 fra 2001. Jeg har taget møtrik af.... Trumlerne køre fint rundt, håndbremsen er løs, men jeg kan ikke banke dem af. Har i et godt tricks til det.
Mvh alte

<p>&#160;</p>
Hej. Jeg kan simpelthen ikke få min... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

På en Peugeot kan der sidde begge typer tromler. Du kan helt klart se forskellen på linket her:

http://www.mister-auto.dk/da/bremse..._g123.html

Når du fortæller hvilken type vil det være nemmere og råde dig.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
DeN ligner c121054

<p>&#160;</p>
DeN ligner c121054

<p>&#160;</p>
Så skal den bare have prygl. Bare slå godt til med en hammer inde i nærheden af bolthullerne uden at ramme dem hvis du forstår. Slaget skal ligge så tæt mod midten så du ikke ødelægger noget. Så skal den nok løsne sig lige pludselig. Du skal ikke være bange for at slå til.

Så skal den bare have prygl. Bare slå godt til med en hammer inde i nærheden af bolthullerne uden at ramme dem hvis du forstår. Slaget skal ligge så tæt mod midten så du ikke ødelægger noget. Så skal den nok løsne sig lige pludselig. Du skal ikke være bange for at slå til.

Annonce

Tror den gode Grosmann bør få gjort noget ved sine urolige aftræksvinger. 

Der skal du skrue mødtrikken på navet af først og så skal den type trækkes af med en aftrækker. Om du kan banke den af skal jeg være usagt, da jeg aldrig har prøvet når en aftrækker er til ens rådighed. Normalt sidder de faktisk ret godt fast.  

Håber du får dem af uden der sker større ulykker. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hov det har du da fuldstændig ret i. Jeg huskede vist forkert varenummer da jeg kiggede. Jeg så det som om det var den aller øverste tromle i linket. Bare se bort fra det jeg skrev før. Når den er med leje vil jeg som nitter foreslår også prøve med en aftrækker. Lejet har det med at bide sig lidt fast, og er du uheldig koster det et leje.

Hov det har du da fuldstændig ret i. Jeg huskede vist forkert varenummer da jeg kiggede. Jeg så det som om det var den aller øverste tromle i linket. Bare se bort fra det jeg skrev før. Når den er med leje vil jeg som nitter foreslår også prøve med en aftrækker. Lejet har det med at bide sig lidt fast, og er du uheldig koster det et leje.

Ok, men sidder der ikke leje i den model, og hvis der gør, er den så konisk.

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis