palleløfter til traktor

Hej

Jeg er ved at få lavet sådan en her til min gamle ferguson, ud af en udgået palleløfter

Men jeg er kommet i tvivl om stedet hvor topstangen fra traktoren skal sættes fast skal være højere. Jeg kan ikke helt regne ud om den vil komme til at vippe for meget op og ned når den hæves med liftarmene, hvis der ikke er større afstand imellem topstang og hvor liftarmene sættes på

Konstruktive inputs modtages

Mvh Jan

Hej   Jeg er ved at få lavet sådan en her til... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Erik

Tak for tegningen.

Der er så den lidt ubekendte faktor på palleløfteren at stedet hvor topstangen kommer på, sidder lidt tættere på traktoren end hvor liftarmene kommer på. men jeg vil ud og tegne på gulvet i morgen og se om jeg kan regne den ud. Men jeg snakkede også med min kammerat der skal svejse den, at vi kunne sætte et lidt længere stykke på til hvor topstangen skal på, og så lave 2-3 huller, så der er lidt at vælge imellem

Mvh Jan

Mvh Jan

Husk det er liftarmenes omdrejningspunkt, inde på traktoren. Deres løftepunkt er i den forbindelse uden betydning.

Og så naturligvis angrebspunkterne på palleløfter.

Du skrev tidligere at dine andre redskaber har en afstand imellem lift og topstang på 50 cm. Både ved plov og harve f.eks. ønsker man/acceptere man,  at bagenden løftes mere end forenden. Det ønsker du nok ikke at palleløfteren gør. Derfor kræver det lidt tegninger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej.

Jeg skal være den sidste til at prøve at begrænse opfindsomhedens udfoldelse, men der er også tilfælde hvor man må tænke en extra gang.

Hvis du sammenligner din palleløfter og et par gafler, må tanken blive, at det blik palleløfteren er lavet af vil give efter og folde sammen hvis der opstår et vrid under løft.

mvh

varmetossen

HEj Klaus

Er opmærksom på det,- men vil lave den færdig nu jeg har brugt en del krudt på den og så kun bruge den til småting. No worries Begynder ikke at flytte træpiller osv.

Mvh Jan
Måske du skulle forsyne den med et skilt/advarsel - "Løfteevne max. xxx kg!".

Èn ting er at du kender den begrænsede styrke, men man ved aldrig hvor slige ting havner senere.

Vi kender jo alle Murphys lov!

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hej

Lige en update. Vi fik palleløfteren til traktoren lavet. Mht vinklen, så løste vi det ved at sætte et længere stykke på med flere huller, til hvor topstangen kan sættes i. Så kan man finde det rette sted, afhængig af topstangens længde osv. Den kan løfte til lidt over trailerniveau og ned til jordhøjde, hvor gaflerne er mere eller mindre vandret hele vejen. Tak for input Erik.

Desuden så har vi monteret et signalhorn, rotorblink, højttaler med automatisk advarsel der siger " her løftes", så selv naboerne kan høre det. ... .. Eller,- nej jeg sørger bare for at der ikke er nogen i nærheden når jeg skal løfte de småting, jeg skal flytte med den.

Nå men den virker efter hensigten.

Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis