palleløfter til traktor

Hej

Jeg er ved at få lavet sådan en her til min gamle ferguson, ud af en udgået palleløfter

Men jeg er kommet i tvivl om stedet hvor topstangen fra traktoren skal sættes fast skal være højere. Jeg kan ikke helt regne ud om den vil komme til at vippe for meget op og ned når den hæves med liftarmene, hvis der ikke er større afstand imellem topstang og hvor liftarmene sættes på

Konstruktive inputs modtages

Mvh Jan

Hej   Jeg er ved at få lavet sådan en her til... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke et truck certifikat er nødvendigt i denne sammenhæng da det kun er gældende hvis der er en løfte mast og du kan løfte over 1 m.

Ja, og hvis der ikke er monteret et godkendt styrtværn, må traktoren overhovedet ikke bruges til noget.    Men det var nu SLET ikke det spørger spurgte om. 

Det er faktisk en meget dårlig metode til og lave en brugbar lift-palleløfter, hvis man vil løfte ret meget over hundrede kg. Den buker fuldstændigt sammen ved en belastning på et ton, det har jeg nemlig selv gjort, da min genbo hidkaldte mig med traktor for at flytte tre paller træpiller med hans nyopsvejsede palleløfter til den traktor han påtænkte og købe. Grunden til det sker er at en pallevogn er konstrueret til og bære sin vægt i hver sin ende ved hjulene og ikke i den ene ende som ved det viste. Det vred der kommer på opstillingen når den bruges i liften er den aldrig konstrueret til.

Det skal så siges, der er stor forskel på styrken på pallevognene. Kan du finde et "skrog" der er 50 år gammelt, kan det garenteret holde til betydeligt mere end en nymodens.

God weekend.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Godmorgen

Hold da op,- sikke mange svar .
dem med formanininger om godkendelser osv springer jeg let og elefant hen over. Som Nitter skriver,- det var ikke det jeg sprugte om. Ville jeg have svar på Jura så havde jeg skrevet det i den kategori.

God besrkivelse elmand,- jeg skal dog lige have det kridtet op før end jeg kan se det helt for mig.

Jeg kan se at alle mine redskaber har en afstand på 50 cm fra hvor liftarmene sættes på, til hvor topstangen sættes på. Så mon ikke at det er noget i den retning jeg skal gå efter. Men jeg vil prøve at kridte det op som du beskriver elmand, for at få en forståelse af sammenhængen.

Men øv,- det lyder til at palleløfteren bliver alt for svag til at kunne bruges. Nu er det ikke fordi at jeg skal flytte tonstunge ting, men alligevel træls hvis den knækker. Nu har jeg dog brugt en del krudt på at få den skilt ad, så jeg tror at jeg vil få sat det på til topstangen, nu den er kørt ned til min kammerat der skal lave den. Jeg har lidt småting jeg flytter i ny og næ

Tak for svar

Mvh Jan
ej igen

Ser ellers ud til at ham her "laver dem på samlebån"
http://maskinmanden.dk/index.php?page=egne-produkter

Mvh Jan
Skrevet af jancar på 11-05-2015 07:28
Godmorgen

Hold da op,- sikke mange svar .
dem med formanininger om godkendelser osv springer jeg let og elefant hen over.

Men øv,- det lyder til at palleløfteren bliver alt for svag til at kunne bruges.

Tak for svar

Mvh Jan

Jeg er sådan set bedøvende ligeglad med, om du gider hører på formaningerne, og om du synes jeg er dum, for den sags skyld.

Når jeg, og sikkert andre, nævner venligt, at der skal godkendelser og certifikater til, så er det fordi vi ved, at det stilles der krav om og at det har en del at sige for sikkerheden. Det er trods alt ikke din egen sag om du vil skade andre, heller ikke dine egne børn. Om du vil risikere at skade dig selv er helt op til din egen beslutning, men jeg synes det er fair, at du gør det på et oplyst grundlag, og derfor hidbringer jeg dig info derom.

Helt elefant bliver dit spring så ikke, når du trods alt godt vil høre på, at den nok bliver for svag.

Du kunne jo ringe til et firma, der reparerer gaffeltrucks og høre om de har et sæt gamle gafler, der er slidt for tynde, som du kan få til en fair pris.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Hør CHR.

Jeg gider ikke en agng at læse dit indlæg til ende

Læs spørgsmålet. Svar på spørgsmålet. Hvis du ikke kan det så lad være med at svare, og slap så ellers lidt af med citronmånen. Jeg overvejede faktisk om jeg gad at stille spørgsmålet herinde, fordi at der efterhånden altid er en eller anden sur bedrevidende citron der skal komme på banen med ting som spørgsmålet ikke drejer sig om, fordi at de åbenbart ikke har andet at få tiden til at gå med. Men det kan ikke passe at jeg i spørgsmålet skal specifisere at det KUN drejer sig om udformningen af palleløfter til traktor, og ikke noget som helst om regler. Jeg håbede at alle kunne tyde det, men åbenbart ikke. Hvis der er en der spørger om hvordan man geare en knallert så sidder du vel også straks klar parat med svar om at det må man sørme ikke og man skal huske hjelm, og den skal foresten være godkendt.

Slap af og svar på de spørgsmål du kan. Ellers lad være. Det er støj på linien!

Du behøver ikke i fremtiden at svare på indlæg eller spørgsmål fra min side

Tak!

"Jeg overvejede faktisk om jeg gad at stille spørgsmålet herinde,"

Det synes jeg da rigtignok at du skulle gøre alvor af....

Venlig hilsen
Knud
Synes heller ikke du burde have stillet spørgsmålet herinde når du er så bedøvende ligeglad med andres liv. Eller for den sags skyld dit eget.

Hold da op, man skulle tro det var våben han har stillet spørgsmål om.
" Andres liv, skade dine børn, og dit eget liv er i fare" Jeg skal love for at de store metaforer kommer frem. I har glemt at han kan komme til at klemme en kat eller naboens hundehvalp.

For at komme lidt tilbage på sporet, så har jeg tegnet et eksempel op. men jeg kender jo ikke niogen mål, og det er lettere at tegne det på værksteds gulvet. Dette er blot for forklarings skyld.

Skulle der være nogen der ikke  kan tåle at se tegninger er det friviligt om man vil åbne dem ! !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej EV elmand

Indrømmet smurgte lidt tykt på. Men tilsyneladende er her tale om en mand der kun forstår tingene hvis der bliver lagt lidt ekstra til. Det vurderer jeg ud fra den måde han opfører sig på..

Godt nok er det en del år siden men har et familie medlem der døde ved noget lign. Han døde fra hans 3 døtre og kone. Plus selvfølgelig resten af familien. Hans kone så det efterfølgende som den hurtigste måde og komme over ham hvis al kontakt til vores familie blev afbrudt og de 3 døtre er vi først begyndt og komme i kontakt med for nogle få år siden efter de flyttede hjemmefra. Så tager det ret personligt når en mand som trådstarter laver grin med dem der gør ham opmærksom på de mulige konsekvenser. Disse børn er tydeligvis skadet af aldrig og have haft en far. Deres mor var efterfølgende så ramt at hun aldrig fandt en ny...

Så tænk jer en smule om næste gang i tror sikkerhed er en latterlig ting.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis