Fortovs fliser som fundament drivhus/højbede - beton ??

Hejsa - er så heldig at jeg har fået drivhus i år - men !! er ved at blive lidt vanvittig af hvordan jeg skal sætte det op... 

Det skal koste BILLIGT dvs ikke lecablokke og flere m3 beton ... har en masse fortovsfliser der vejer ca 60kg stykket og er 60x40 ca.. tænkte at grave dem ca 20 cm ned... hælde beton rundt om dem i bunde - skrue dem sammen i hjørnerne.. med en slags karmskrue.. muligvis afslutte med en rem som blev skruet fast til hver flise som stabilisering ...  Burde det ikk kunne holde selv om det ikke er i frostfri dybde ... og kan jeg bruge den blandig jeg smider i bunden (1:7) som fuge/mørtel mellem stenene ..

 

Jeg har været tæt på at bruge nogle 4x4 stolper til hjørnerne og så bygge det op om dem - men vil plante i jorden og ikk ha trykimprægneret ...

Hvis det virker med fortovs fliserne kunne de jo os bruges til højbede..

 

Såeee ERFARINGER med fortovsfliser...jord / frost osv ??

 

 

Hejsa - er så heldig at jeg har fået drivhus i år... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det har været SUPER :-) - Min ven byggede på samme måde... men var vist lid mere nærig med cement og armering, men det ser osse fint ud stadig - jeg har nogle enkelte revner ned ved sammenføjningerne - men uden betydning :-)

 

 

Det er da vist mere et DRIVERHUS som det er et drivhus.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hej MeierS, jeg er ved at bygge et tilsvarende drivhus. Mit problem er at sætte drivhuset fast på de lodrette fliser. Har prøvet at bore og med ravplugs at skrue hulbånd på men fliserne har en tendens til at flække. Hvor har du gjort det?
Du kan da bare tage et langt stykke patentbånd om lægge hele vejen nedenom flisen, og dobbelt op langs en hjørnestolpe. Og så giv det 5-15 skruer ind i det dobbelte patentbånd.


To ulykker kommer sjældent alene.
Jeg vil da lige henvise til denne tråd.Sokkel jeg borede ned ovenfra i hver flise med en borehammer. Ingen fliser flækkede. Træet er fastgjort dels med karmskruer og dels med gevindstykker limet ned i flisen med ankermasse. Fliserne står bare i jorden og de er ikke fuget. 20cm nede i hvert bed ligger det kyllingenet vandret så muldvarpen bliver ude og rødderne kan søge hen hvor vandet er.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også