Motorsagkyndig.

Nu kan jeg godt bruge lidt hjælp fra nogle motorsagkyndige

Sagen er at jeg i dag har taget plæneklipperen ud af vinterhiet, fyldt benzin på (har lært at den skal stå tom vinteren over) og tjekket at olien/filter var fornuftig og startet den.

Den ryger helt vildt i ca 15 minutter, inden det så langsomt fortager sig... Hvad skyldes det ?

Det næste er at den er svær at starte, selv når den er varm, hvilket aldrig før har været et problem. Jeg skulle vel hive 5-8 gange, og et par gange var jeg nød til at give den lidt ekstra indsprøjtning (trykke på den lille boldt) før den kom til live.

Er min maskine bare ved at være træt af dage eller er der en mere jordnær forklaring? 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har haft vippet maskinen, kan der rende olie ind i cylinderen, og det giver røg.

Ja og E, det er der nok.  Klipperen har formodentelig ikke stået på sine hjul en del af opbevaringstiden. Bliver den tippet så cylinderen ligger lavere end sumpen løber olien ned i stemplet og med tiden gennem skrabe og stempelringe. Ovenover/nedenunder er der så forbrændingskammeret hvor der ligger noget olie du lige skal have brændt af. Undrer mig over du overhovedet kunne starte den uden og have tændrøret af til vask og tørring. Måske et nyt rør kunne trænges ???

Startvilligheden burde blive bedre hen på sommeren. Igen et rigtigt politikersvar. 

PS. En motorsagkyndig er en stillingbetegnelse inden for etaten og dækker over en ledende stilling inden for syning af biler og undersøgelse af ulykker.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Takker for svarene.

Ja, jeg har nok haft den vippet for meget da jeg spulede den ren i efteråret.

Tændrøret havde jeg også ude og lige tørre af med en klud, som en del af opstarten. men det kunne da godt være man skulle kaste lidt penge efter et nyt. 

Jeg ved godt hvad en mortorsagkyndig er, men min gamle onkel kaldte sig selv for motorsagkyndig, fordi han var bilmekaniker, og mente at han havde forstand på motore

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 16-04-2015 19:17

Takker for svarene.

Ja, jeg har nok haft den vippet for meget da jeg spulede den ren i efteråret.

Tændrøret havde jeg også ude og lige tørre af med en klud, som en del af opstarten. men det kunne da godt være man skulle kaste lidt penge efter et nyt. 

Jeg ved godt hvad en mortorsagkyndig er, men min gamle onkel kaldte sig selv for motorsagkyndig, fordi han var bilmekaniker, og mente at han havde forstand på motore

Ja man kan bilde folk med en beskeden viden meget ind og det lyder jo unægtelig af en hel del mere, ik.      

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

@Nitter - en Mekaniker er - i min optik - meget mere "Motorsagkyndig" (og også meget mere alvidende) end diverse indenfor "Etaten" (uden jeg skal starte en religionskrig her) - det er blot Titler (hvilket "Etaten" er ekspert i)
- hvis man ikke ved noget - så sæt en titel på visitkortet..
en af vore naboer e "SAVfører" - og ski' møj klogerer en mange "sagførere" - det er- desværre - os andre, der er dumme nok, til at lade den elitære gruppe (der desværre vokser, i uhæmmet hast), overtage styringen af samfundet...!!

Men - Citat...
"at man kan bilde folk med en beskeden viden meget ind, og det lyder jo unægtelig af en hel del mere, ik.       "   det er desværre den triste version..
Og jeg er - desværre enig :-(

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Hej.

Nu kan vi lade etaten ude af billedet, da disse mennesker er privatansatte prøveassistenter

Jeg er også træt af 'studentervælde'. Tænk at have ministre, der aldrig har haft et arbejde. Skræmmende.

I min bog hedder det: Det er ikke hvad du kalder dig, men hvad du kan.

Eksempel:Min gamle Avensis skulle have en 4-hjulsudmåling efter et tidligere forgæves forsøg et andet sted. Det var så en knægt, vel sidst i tyverne, der gik i gang. Nogle af kontramøtrikkerne sad djævelsk fast, så han hentede ilt og gas og gik i gang. Så kom mester hen og skubbede til mig og sagde: Nå, hvordan har du det med at han står og svejser på din bil. Heldigvis ku jeg sige :Godt! Jeg ku jo se han udførte et ordentligt job.

Nogen kan, nogen lærer det aldrig.

mvh

varmetossen

Vi har en stor del af unge mennesker, der har fået tudet ørerne fulde af - Gymnasium - Universitet - osv...
Bliv dog til noget brugbart... og brug så den håndværksmæssige uddannelse til noget andet - videregående, hvis der er lyst..
vi mangler videreuddannede håndværkere - så meget!!!

Ja, ja - det er stadig "titel-rytteri"
og en ordbog, hvor man staver Mayonnaise - "majonæse" - den har jeg ikke respekt for....

Den med majorens-næse bliver du nok nødt til at finde dig i. Det er gældende retskrivning ligesom moderen = moren - faderen = faren

Eller endnu værre i Sverige hvor alle drenge og piger sikkert snart skal neutraliseres.

Han og hun bliver til hen - føj for en udvikling.

Men mon ikke tråden er løbet helt af sporet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis