Garmin GPS problem

Hej alle

jeg har en Garmin nuvi 52 (lige opdateret)

iflg. Garmin Express, kører den ver. 4.00

og kortversion Vesteuropa 2015.40

 

ved flere lejligheder ser det ud som kortet er forældet eller mangelfuld,

en enkelt gang kunne den ikke finde satelitterne,

viste kun kort, og teksten "GPS forbindelsen mistet"

også selvom jeg tog enheden ud, og gik rundt om bilen

 

kørte senere (u/problemer) samme rute med en bekendt, og hans Garmin GPS (dyrere model)

mens min Garmin stadig havde problemer,

 

spørgsmålet er om der er forskellige software / kort, på de forskellige Garmin

og hvor tit ændres selve kortet egentlig. ?

 

Hej alle jeg har en Garmin nuvi 52 (lige... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hans - ikke for at male fanden på væggen ..... men, er du sikker på, at det er en dansk model du har??


Nej, det er jeg bestemt ikke sikker på, - langt fra -
bedre bliver det ikke af, at der ikke er nogle synlige mærkater / symboler,
som fx. CE mærke o.lign.. stelnr. er heller ikke synligt, (kan kun ses gennem Garmin Express)
det eneste man kan se er GARMIN, som er indstøbt på bagsiden,

det ville heller ikke forbavse mig hvis det er et parallelimporteret produkt,
tror vi skal vænne os til at Elgiganten, Bilka, m.fl.
mere og mere er tvunget til at benytte u-fine metoder, (den kloge narrer den mindre kloge)

forleden købte jeg en ny cykel i Bilka, af mærket SCO,
det var et såkaldt 'Tilbud',.. ekspedienten sagde at jeg nok skulle skynde mig at købe den,
fordi Tilbuddet sluttede næste dag, så det endte med jeg købte cyklen,.
ved midnatstid, samme dag, viste det sig at cyklen var blevet yderlig 150 kr. billigere,
så næste dag benyttede mig naturligvis af fortrydelsesretten, og købte den til den nye pris
og sparede dermed 150 kr. foruden de 7 - 800 den allerede var sat ned,

det fik mig til at google lidt om mærket SCO, (som lukkede for flere år tilbage)
der af mange er identisk med god gammel DANSK kvalitet,
i virkeligheden har Dansk Supermarked herefter KØBT rettighederne til at benytte navnet SCO,
så kan cyklerne for den sags skyld være fremstillet hvor som helst,

men på cyklen står der nok så nydeligt - Dansk Design. (dog ikke 'made in Denmark'). !!

nå, det var et lille sidespring,

jeg har skam registreret og tilmeldt min GPS via Email,
det fremgår vel også af at den genkendes gennem Garmin express,

men jeg er interesseret i at vide hvor mange modeller der kører med samme KORT,
og hvor meget kortene ændrer sig,

for et stykke tid siden kørte jeg en rute omkring Skanderborg,
vel og mærke en rute der ikke er ændret i mange år (ca. 10 - 15 år)
den måde jeg personlig vil køre, er samme som google maps foreslår,
altså kortest, hurtigst, og mest logisk,
men Garmin GPS vil absolut køre en anden rute,.. spørgsmålet er bare hvorfor. ?
Du kan også komme ud for, at ud og hjem-ruten ikke er den samme.

Ja,.. jeg skal lige love for man får set sig rundt omkring med en Garmin, :-)
Bilka handler med djævlens gebis, hvis der er penge i det.

Jo tak,... og husk at læse det med småt. !

Garmin bruger samme kort til alle deres enheder. De opdateres 4 gange om året.

Angående det med, at den vælger en anden rute, end man selv ville køre, kan det også opleves på andre gps anlæg.

I indstillinger kan man stille forskellige parametre, bl.a. hurtigst, kortest osv., men umiddelbart tror jeg ikke, at man både kan vælge hurtigst og kortest samtidig. Så der må man lige finde ud af, hvad man helst vil.

 


Kurt B. Andersen
Annonce

Hej.

Genåbner lige denne tråd. Jeg forstår ikke det med hvordan jeg får besked om opdateringer. Har tilmeldt og registreret mig på garmin ekspres. Og den kender serienummeret på tingen.

Da jer havde registreret min på denne nye computer kommer der straks en advarsel fra mit sikkerhedsprogram om at den garmin.exe er farlig og bør stoppes? Søger på fil navnet og finder at der er flere der har problemer med deres sikkerhed og så garmin. Lige før fik jeg så igen en sikkerhedsadvarsel angående en fil esu.exe også en garmin fil. Åbner garmin ekspres og ser at der er en ny opdatering. Men jeg har ikke fået nogen anden advisering en at sikkerhedsprogrammet advarede. Kender I til det?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 19-05-2015 20:05

Hej.

Genåbner lige denne tråd. Jeg forstår ikke det med hvordan jeg får besked om opdateringer. Har tilmeldt og registreret mig på garmin ekspres. Og den kender serienummeret på tingen.

Da jer havde registreret min på denne nye computer kommer der straks en advarsel fra mit sikkerhedsprogram om at den garmin.exe er farlig og bør stoppes? Søger på fil navnet og finder at der er flere der har problemer med deres sikkerhed og så garmin. Lige før fik jeg så igen en sikkerhedsadvarsel angående en fil esu.exe også en garmin fil. Åbner garmin ekspres og ser at der er en ny opdatering. Men jeg har ikke fået nogen anden advisering en at sikkerhedsprogrammet advarede. Kender I til det?

Du vil tit få advarsler fra dit sikkerhedsprogram om farlige filer, når de hedder noget med etellerandet.exe .Det er filendelsen exe, der trigger sikkerhedsprogrammet.

 

 

 


fase
Jeg har selv en Nüvi 52 jeg har ikke haft problemer, men heller ikke brugt den så meget, men kan se hvis jeg skal opdatere kortet, skal den bruge extra hukommelse. (har købt sd kort, men ikke fået det sat i)
Måske er det fordi du er ved at løbe tør for plads? Jeg får en mail fra Garmin når der er opdateringer, mener der kommer ca. 4 stk om året.

I min firmabil har jeg en Nüvi 3597, synes jeg er noget hurtigere og mere behagelig at bruge, så der er forskel på de forskellige modeller, sådan jo dyre jo bedre.
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/gps-til-bil-motorcykel/GARNUV3597LMT/garmin-n-vi-3597lmt-europa-gps

Hej Je-ns.

Jo jeg ved godt at jeg skal ha mere hukommelse, men det jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke får en advisering om opdatering, når det nu er det de reklamere med at man får når man registrerer sig. Jeg har netop ikke sat den til den nye opdatering fordi jeg lige skal ha fat i et sd-kort.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Ja hvis du har meldt dig til med e-mail adresse burde du da få, kan ikke huske om jeg gjorte noget specielt for at oprette.
Men ellers hvis du logger på, med GPS'en tror jeg den selv finder ud af det.

Men hvorfor det så skal vare i timevis at opdatere, har jeg svært ved at forstå.

 

Sådan en Mail fik jeg for et par mdr siden.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også