Mure hjælp Tokemathias 6 1720 12-04-2015 12:53 Vi har lige fået freset ledninger ind i vægen og skal nu smide mørtel i rillerne. Hvad skal vi bruge. Vi er blevet anbefalet noget Sandmørtel og cement, men hvad er blandingsforholdet. Vi har købt Sandmørtel af typen raw 9.0% og lip cement. 21 svar 1 2 3 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
NSX 56 5400 12-04-2015 13:37 jeg plejer at blande det 1-11 det er rigeligt normalt bruger jeg bare bakke mørtel hvad skal der gøres ved vægen bagefter pudses vandskures eller ? jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler jeg går og leger med noget vedvarende energi
Tokemathias Trådstarter 6 1720 12-04-2015 14:15 Vægen skal fuldspartles bagefter. Du skal rillerne bare udfyldes samt div. Små hul i vægen. Tænker i ikke det er fint bare at fylde med Sandmørtel + cement 1/9 blanding ?
ev elmand 30536 7480 12-04-2015 14:52 Velkommen på LDS Det er lidt sent at spørge når i har indkøbt materialer. Så jeg kan kun sige at sandmørtel sikkert er ok. Jeg ville have brugt bakkemørtel med lidt cement i 15:1 Men det er har ikke nogen stor betydning om det er det ene eller det andet. Der er bare en tendens til at blande alt for meget cement i. Så har det tendens til at revne omkring reparationen fordi det simpelthen er alt for hård i forhold til det omgivende murværk. Og sørg så for at skrabe af så der ikke stikker noget udenfor rillen. Det er 1000 gange lettere at spartle en revne ud, som at spartle hele væggen tykkere fordi der er en klovn der har pudset rillen for højt ud. Før man begynder bør gammelt murværk forvandes godt. Man tager så en lille pølse mørtel på kanten af en spandeske ( størrelse imellem mops og murerske) Så kaster man ind i rillen så det fæster sig godt. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
klamp 306 12-04-2015 20:46 sand og cement- 1:3 det bliver stenhårdt. så du undgår at slå søm eller andet i ledningen. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
vatnisse 515 5230 12-04-2015 22:49 ej, ikke 1:3.. 1:10 f.eks. du kører lige dit pudsebræt over bagefter hvis du har det ellers trykker du det godt fast og fjerner overskydende.. du skal sørge for at forvande som andre skriver - brug f.eks. en forstøver
Tokemathias Trådstarter 6 1720 12-04-2015 23:21 Hvad gør det godt st forvande? Bare af nysgerrighed..
ev elmand 30536 7480 12-04-2015 23:28 Det skal man altid. Mørtel holder bedst fast ved underlaget hvis ikke vandet bliver suget ud af det alt for hurtigt. Cement og kalk i mørtelen hærder ved sammenblanding med vand, så kan det jo ikke nytte at den knastørre mur suger alt vandet som en svamp lige med det samme. Så er der jo ikke det rette forhold tilbage. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
klamp 306 13-04-2015 08:58 en bastar mørtel er også fin til formålet. Nemmere at arbejde med. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her