27 mm birkefiner - hvor i midt/østjylland?

Hej

Skal snart i gang med at lave spisebord.

I den forbindelse skal jeg bruge en plade 27 mm birkefiner.

Den kaliber er tilsyneladende ikke lagervarer ret mange steder, og trælasten skal bestille det hjem, og bare fragten koster en plovmand + moms... Nogen der har et bud på, hvor jeg køre hen og hente sådan en? Bor i Silkeborg.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du at det tilsyneladende ikke er lagervare ret mange steder, men skriver trælasten i ental ... hvis jeg må være så flabet at spørge, hvor har du forhørt dig? Har du forhørt dig alle steder i Silkeborg?

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

At det ikke er en gængs lagervare er måske min egen fortolkning, ud fra hvad jeg har kunne google mig til :-)
Jeg har forhørt mig hos Bygma, og de kunne faktisk slet ikke skaffe det - det tætteste de kom på, var en 27 mm støbeplade, og den skulle bestilles hjem fra fjernlager i Kolding.
Jeg faldt i øvrigt over www.riisfort.dk i går aftes - jeg tænker de har en.

Nu siger du "alle steder i Silkeborg" - har vi andre end Bygma, Stark og XL?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg havde på fornemmelsen at det var Bygma du havde forhørt dig hos ... Det du beskrev med fragten lød ret meget som deres kundeservice - de lever efter min mening ikke op til deres nye slogan med ikke at være for amatører. De har mere travlt med at sælge tallerkner, griller og lign. ...

Mit umiddelbare bud er at hvis nogen i Silkeborg har eller kan skaffe sådan en plade så er det Stark og der har jeg endnu aldrig været ude for at skulle betale for at få en vare hjem hvis jeg har kunnet vente nogle dage til de har haft normal levering fra pågældende leverandør ...

Reelt set så er der jo også Silvan - men de har næppe noget som Stark ikke har ...

Jeg ved ikke om www.nettrælasten.dk i Bording kunne tænkes at have sådan en plade eller at kunne få den hjem, men det er jo en tykkelse som ligger et godt stykke udenfor det normale ...
Nu ved jeg heller ikke hvordan du har tænkt dig at lave bordet og om kanten på pladen vil være synlig eller om det kunne være en mulighed at lime to tyndere plader sammen så du når den ønskede tykkelse?


Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Jeg faldt lige over den her oversigt hos Stark ... selv om det står under industri så burde de jo også kunne skaffe pladen til private ...

http://www.stark.dk/Professionel/industri/Pladesortiment/Krydsfiner/Birkekrydsfiner/

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Ok. Det er nu ikke det indtryk jeg har af Bygma.
Grunden til fragten er nok fordi at det ikke er en leverandør som de normalt handler med, og så er det vel fair nok, at jeg selv skal betale for at få en bil til at levere pladen. Jeg har også bestilt masser af varer fra dem - fragtfrit - men det er jo fordi de har ugentlige leveringer fra de leverandører.
Jeg fik også muligheden for selv at afhente, men Kolding er lige langt nok syd på :-)

Jeg har også skrevet til Stark, men de har endnu ikke svaret. Nettrælasten har jeg også snakket med, og de kunne kun skaffe 21mm. Jeg havde også overvejet at lime en 12 og en 15 mm, men vil foretrække én plade.
Grunden til, at det skal være birkefiner, er fordi kanten skal være synlig.

Jeg tror jeg har held med Riisfort :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi skulle bruge 25 mm på arbejdet for 1 år siden, der var det en lagervare ved stark i Viborg det tog noget tid og finde dem for lagerfolkene for de stod allerinderst i den hal de sjældent kommer i, men de havde det, de havde dem kun ellers hjemme til møbelindustrien, så hvis du kan klare dig med 25 så prøv og ring til Stark Viborg.

J.A.
Det løser vi....

Prøv at ringe til Krydfinerhandlen og spørg om de har en forhandler i dit område.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Tak for svarene :-) Giver lige Stark Viborg et kald.
Har lige fået prisen fra Riisfort...
.... 1400,- eks. moms... Er der guld imellem lagene eller hvad?
Synes det lyder helt vildt...

Overvejer at lime en 12'er og en 15'er sammen... Det burde vel godt kunne lade sig gøre...
Du skal regne med de er oppe i den pris når vi snakker birk, jeg bliver ikke overrasket over den pris du skriver.

J.A.
Det løser vi....

Jeg ville også lime 2 plader sammen, da jeg går ud fra det ikke er en hel plade du skal bruge.

Skal de fineres eller hvad vil du gøre med kanterne ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også