27 mm birkefiner - hvor i midt/østjylland?

Hej

Skal snart i gang med at lave spisebord.

I den forbindelse skal jeg bruge en plade 27 mm birkefiner.

Den kaliber er tilsyneladende ikke lagervarer ret mange steder, og trælasten skal bestille det hjem, og bare fragten koster en plovmand + moms... Nogen der har et bud på, hvor jeg køre hen og hente sådan en? Bor i Silkeborg.

Hej Skal snart i gang med at lave spisebord. I... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tror også det ender med 2 plader.
Talte lige med Krydsfinerhandelen - og hans priser var også deroppe omkring.
Det har nok noget at gøre med udbud og efterspørgsel :-)

PinkHenrik - nej, kanten skal bare stå "rå" - så man kan se finerlagene. Naturligvis slebet pænt og glat. Alternativt vil jeg fræse den skrå med overfræseren. Der skal i øvrigt linoleum på pladen.

Hvordan ville I forresten lime de 2 plader sammen?
Jeg tænker snedkerlim, måske fortyndet en smule med vand, og så rulle det på med en malerrulle.
Lægge pladerne sammen, og lægge tryk på med nogle fliser eller sten.

Det kan også se godt ud med "rå" kanter

Jeg ville ikke fortynde limen, men ideen med rullen er god. Så på nettet at nogle bruger sådan en gummi rulle, hvor limen bliver spredt ud over, som man sikkert kan købe for en mindre formue, hos de "rigtige" forhandlere

Vægt er måske ikke nok, så en hulens masse skruetvinger rundt i kanten, eventuelt så stik den nogle skruer inde på midten, som ikke bliver skruet helt i, så hovederne ikke ødelægger fineren. 

Så kan du altid skrue dem ud igen og forholdsvis nemt spartle de små huller ud, og så bruge den side som underside. 

Husk nu at tage masser af billeder, til vores alles beundring     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Snedker lim og en tandspartel med tænder på 1-1,5 mm, og så nogle regler og en over og en under og så 5-6 skruetvinger i begge sider og så understøtning på midten og så vægt. Sådan plejer vi og lime sådan noget sammen.

J.A.
Det løser vi....
Tusind tak for input.
Skal nok lave et galleri :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også