Gulv i badeværelse

Hejsa derude, er normalt en der kan løse alt selv men er stødt ind i et problem.

 

skal renovere min nye sommerhus og skal lave et nyt gulv i badeværelset.

gulvet er meget holdbart og knirker ikke eller noget.

gulvet nu er en 2cm gulvspånplade lagt ovenpå bjælker, skal have fliser og elgulvvarme under, spørgsmålet er så, vil følgende fremgangsmåde være holdbar 

spånplade som allerede ligger der

gulvgipsplader 2 lag lagt forskudt skruet ned i spånpladen, med lim imellem de to lag gips

elvarmenet lagt på gipsplader

selvlivinerende cement ovenpå el varmenet 

primer på cement

vådrumsmembran 

fliseklæb

fliser

fuger

 

har læst rigtig meget på nettet og umiddelbart er det den bedste løsning hvis støbning af nyt gulv er udelukket og det er det i mit tilfælde.

Nogle ekspert råd ?? 

tak på forhånd  

Hejsa derude, er normalt en der kan løse alt selv... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men kan man godt sætte væv op der hvor der er vådrumsmembran uden det bliver for ujævnt ?
Ja, hvis det er smurt jævn nok på, ellers kan det spartles over uden problemer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Med hvad evt ?
Kan man så ikke ligeså godt bruge alfix 2k vådrumsmembran som skal spartles på ?
Det er underordnet om det er det ene eller andet, LIP,Alfix, Mira, Scanflex alle har jeg gode erfaringer med.

Synes nu også det er en underlig konstruktion med at blande fibergips og vådrumsgips.....

Hvis reglerne for vådrumsgips skal følges skal der 2 lag op for at det er godkendt - jeg synes også at hvis der er en stiv væg bagved er 1 lag nok - men godkendelsen for vådrumsgips siger 2 lag. ( har jeg fået oplyst af Orla Nautrup ) i et lignende projekt.

Jeg anvendte så 15mm fibergips - det er også godkendt. Og det er rigeligt - det er tungt og stift og man kan sagtens hænge ting op på det direkte med skruer.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Enig, skulle man vælge de 2 ting, ville man have sat fibergipsen udvendigt.

Nu er 2 lag vådrum pga. stivheden der skal være i væggen, så med inderste lag i fibergips som også er godkendt til vådrum, kan 1 lag alm. gips uden på godt forsvares, men jeg ville have valgt fibergipsen frem for vådrums gipsen.
Super dejligt med gode råd min mand og jeg skal nemlig også have lavet nyt badeværelse og have lagt badeværelses gulv..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også