Gulv i badeværelse

Hejsa derude, er normalt en der kan løse alt selv men er stødt ind i et problem.

 

skal renovere min nye sommerhus og skal lave et nyt gulv i badeværelset.

gulvet er meget holdbart og knirker ikke eller noget.

gulvet nu er en 2cm gulvspånplade lagt ovenpå bjælker, skal have fliser og elgulvvarme under, spørgsmålet er så, vil følgende fremgangsmåde være holdbar 

spånplade som allerede ligger der

gulvgipsplader 2 lag lagt forskudt skruet ned i spånpladen, med lim imellem de to lag gips

elvarmenet lagt på gipsplader

selvlivinerende cement ovenpå el varmenet 

primer på cement

vådrumsmembran 

fliseklæb

fliser

fuger

 

har læst rigtig meget på nettet og umiddelbart er det den bedste løsning hvis støbning af nyt gulv er udelukket og det er det i mit tilfælde.

Nogle ekspert råd ?? 

tak på forhånd  

Hejsa derude, er normalt en der kan løse alt selv... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har læst om wedi plader - de får super gode anmeldelser i diverse test.
så skal gulvet vel se sådan her ud

Rengjort Spånplade
Fuldlimet Wedi plade med fald på afløb
Primer
Gulvarmemåtter
Selvlivinerende cement med fald på afløb
Primer
Vådrumsmembran
Fliser
Fuger


Hva siger du koluda ??

Præcis sådan har jeg lige lavet genopbygning efter svamp i et badeværelse i går på Dragsholm slot, så jeg har sagt god for den opbygning...

Jeg valgte dog som lidt ekstra at lave nedsænkning af undergulvet i hele bruseområdet, og anvende Unidrain hjørneafsløb, bare for at sikre slottet mod samme skæbne senere hen, det badeværelse var eller kun 10 år gammelt, men så dårligt udført at jeg tror ikke håndværkerne der har udført arbejdet, nogensinde har læst en SBI anvisning, inden de lavede det vådrum, og det gælder desværre både tømrer, murer og VVS manden, alle have udført så dårligt arbejde, at det er utroligt der ikke var flere skader her 10 år efter.

Men nu vil jeg personligt garantere for det er i orden...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg skal have to glasvægge der mødes så der blivet lukket pænt af så nøjes nok bare med lidt fald :p

Det en skam folk ikke sætter sig ned og læser tingene igennem inden de begynder..

tak Koluda
Ja, på slottet er der kun et bruseforhæng som ikke skærmer så godt af.

Ja, ikke alle fagfolk går så meget op i det de laver... desværre...

Var så lidt.
Hey koluda - på væggene har jeg smækket 1 lag fibergips og derefter 1 lag vådrumsgips

Skal kun have fliser op i badet - resten af væggene skal have glasvæv og vådrumsmaling

Er vi enige om jeg spartler med vådrums spartel 2-3 gange ved samlinger og over skruer og bruger det der papir/tape ved samlinger og sliber imellem hver spartel lag ? Og efter skal alle vægge have vådrumsgrunder på ikke ?
Gælder hele rummet enig ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Underlig kombination med fibergips i bunden, og vådgips uden på... hvorfor... ?

Vådrumsgips er jo langt fra så godt som fibergips.

Jep, spartler en 3-4 gange, jeg sliper normalt kun 1 gang.

Alle samlinger skal armeres med papirbånd ja.

Vægge grundes, vådzone primes og vådrums sikres, og hvor der ikke er fliser opsættes så glasfilt / væv.
Vil gerne have en stærk væg da der skal hænges en del på væggen så brugte kun vådrumsgips til det yderste lag

Hvis man bruger alfix 1k vådrumsmembran der bare smøres på vægge med rulle kan man så ikke se ujævnheder på væg når der kommer væv op eller bekymrer jeg mig for meget ?

Skal der kun primer og vådrumsmembran i bad eller hele badeværelset ? Det er ret lille ca 2,8*2,5
Kender du til fibo trespo plader ?
vil følgende løsning være holdbar på vægge i badeværelse

Gips
Spartling
Grunder
Primer
Vådrumssikring
Væv der hvor der skal være væv
Fliser i brusenniche

Hva siger i ?

Kun i vådzonen ja, dvs. gulv + 10 cm op af alle vægge, samt bruseområdet + 50cm med mindre du har brusevinger/glas eller lign , resten er fugtig zone, og har skal ikke være vådrums membran.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også