Trådløs afbryder

Hej alle,

Jeg mangler nogle idéer til hvordan jeg kan tænde/slukke min nye lampe.

I forbindelse med etablering af 1. sal har vi fået elektrikeren til at lave to lampeudtag i stuen. Der er konstant spænding i, da det ville koste for meget at få lavet afbrydere til dem.

Jeg tænkte at jeg bare ville sætte en lampeafbryder på ledningen som jeg ville tænde og slukke på, men lampen sidder for højt oppe.

Så tænkte jeg, at jeg ville have et trådløst lampeudtag med afbryder på væggen, men det bliver hurtigt 2000 kr per lampeudtag.

Har I nogle idéer? Findes der ikke en trådløs lampeafbryder som sættes på ledningen?

Hvad med en afbryder med snor i som man sætter lige inden pæren? 

 

Mvh Jesper

Hej alle, Jeg mangler nogle idéer til hvordan... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af knudr på 20-03-2015 11:09
Jeg sagde da ikke at jeg ville gøre det.
Jeg sagde at en elektrikker kunne gøre det.
Og hvis han ikke kan finde ud af et eller andet i den anledning, så lukker butikken, for der findes langt større og vanskeligere arbejdsopgaver for elektrikkere, -og dem plejer de at kunne løse.

Det kan ikke lade sig gøre at montere en af de viste dele i et 80 mm udtag. Det har overhovedet intet at gøre med at butikken lukker, men har at gøre med, hvad der kan lade sig gøre uden fusk.

 

 


fase
Skrevet af knudr på 20-03-2015 14:58
Nåhja,
det er da osse rigtigt,
så forslaget til Jesper hedder: "Sælg hytten og køb en med bedre elinstallationer"

Egentligt ikke - Jesper har jo skrevet :

:citat:

"Jeg tror nu jeg spørger elektrikeren om han kan lave dem om til wireless. Så er den skid slået. Skulle bare høre om der var et billigere alternativ."

Så det kan sagtens lade sig gøre - blot ikke på den måde du foreslår - og det tager du så ilde op - fred være med det.

Jeg kommenterer ikke mere i denne tråd - der er fundet den rigtige løsning som Jesper skriver - og vi er flere der har foreslået.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Knudr. Du udtaler dig mod bedre vidende.

Faktisk er vi nogle stykker med et elektriker svendebrev, som taler af erfaring.

Og dit forslag KAN IKKE fysisk lade sig gøre. Jo, hvis man vil skifte PL dåsen til en afbryder forfra dåse, men som jeg skrev så vil forfra dåsen "smutte" igennem det hul der er lavet til PL dåsen, og så er vi ude i et et nyt loft

Der skal buges et 56mm hul til en afbryder forfra dåse, og et 68 mm hul til en PL dåse, og da der allerede ER boret et 68 mm hul er det jo svært at lave det mindre .      


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej

Den bedste er LK trådløst  (QWirfeless)som du vist har undersøgt. Hvis du sætter "noget" pæå ledningen er det jo ikke trådløst

Jeg har selv LK Wireless på 8. år, og har aldrig haft problemer, selv ikke med korrespondance.

mvh


Murphy

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også