Trådløs afbryder

Hej alle,

Jeg mangler nogle idéer til hvordan jeg kan tænde/slukke min nye lampe.

I forbindelse med etablering af 1. sal har vi fået elektrikeren til at lave to lampeudtag i stuen. Der er konstant spænding i, da det ville koste for meget at få lavet afbrydere til dem.

Jeg tænkte at jeg bare ville sætte en lampeafbryder på ledningen som jeg ville tænde og slukke på, men lampen sidder for højt oppe.

Så tænkte jeg, at jeg ville have et trådløst lampeudtag med afbryder på væggen, men det bliver hurtigt 2000 kr per lampeudtag.

Har I nogle idéer? Findes der ikke en trådløs lampeafbryder som sættes på ledningen?

Hvad med en afbryder med snor i som man sætter lige inden pæren? 

Mvh Jesper

Hej alle, Jeg mangler nogle idéer til hvordan... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle,

Om det er lovligt eller ulovligt har jeg ingen idé om. Jeg formoder da at elektrikeren har helt styr på hvad han har lavet.

Vi blev enige med ham om at det skulle være med fast spænding, da vi ellers skulle fræse nye ledninger i stuevæggen og det sviner rigeligt ifm. 1.salen.

Jeg tror nu jeg spørger elektrikeren om han kan lave dem om til wireless. Så er den skid slået. Skulle bare høre om der var et billigere alternativ.

Mvh
Jesperbha

Hvad om du bad elektrikkeren om at skifte lampeudtaget til en stikkontakt og så købte en fjernbetjent stikkontakt som f eks denne.  (og det er ikke svært for en lds'er)

http://www.harald-nyborg.dk/54260/fjernbetjente-stikkontakter

kan sikkert fås i mange andre udgaver, og

kan være under en hund, men fylder lidt på væggen.

Venlig hilsen
Knud
Skrevet af Jesperbha på 19-03-2015 15:17
Hej alle,

Om det er lovligt eller ulovligt har jeg ingen idé om. Jeg formoder da at elektrikeren har helt styr på hvad han har lavet.

Vi blev enige med ham om at det skulle være med fast spænding, da vi ellers skulle fræse nye ledninger i stuevæggen og det sviner rigeligt ifm. 1.salen.

Jeg tror nu jeg spørger elektrikeren om han kan lave dem om til wireless. Så er den skid slået. Skulle bare høre om der var et billigere alternativ.

Mvh
Jesperbha

Nu er det for sent, men har din elektriker ikke hørt om hammer og mejsel til at lave riller i muren med? Det sviner minimalt. Nu er der så den trådløse løsning tilbage.

fase
Nu er det for sent, men har din elektriker ikke hørt om hammer og mejsel til at lave riller i muren med? Det sviner minimalt. Nu er der så den trådløse løsning tilbage.

Ja ja, hammer og mejsel, men hvad så med pudsning, spartling og maling, for ikke at tale om omfiltning af to hele vægge.
Nej, vi har rigeligt at se til med 1. sal og nyfødt bebse. :-)
@Knudr: jeg håber det var en joke at du ville monterer en stilkontakt i loftet hvor der i øvrigt er boret et ca. 68mm hul til lampeudtaget

Annonce

Her er et billede af et moderne lampeudtag og en moderne stikkontakt.

En elektrikker vil nemt kunne bytte de to.

At have Haralds fjernbetjente siddende i loftet, kan da se lidt mærkeligt ud, men mulig.

Venlig hilsen
Knud
Skrevet af knudr på 20-03-2015 10:16

Her er et billede af et moderne lampeudtag og en moderne stikkontakt.

Og hvordan vil du så montere disse lovligt i en PL-dåse ?

Her er et billede af et " moderne " lampeudtag - har nok set sådan ud de sidste 50 år - kun med ændringer i klemmerne og materialet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg sagde da ikke at jeg ville gøre det.
Jeg sagde at en elektrikker kunne gøre det.
Og hvis han ikke kan finde ud af et eller andet i den anledning, så lukker butikken, for der findes langt større og vanskeligere arbejdsopgaver for elektrikkere, -og dem plejer de at kunne løse.

Venlig hilsen
Knud
Skrevet af knudr på 20-03-2015 11:09
Jeg sagde da ikke at jeg ville gøre det.
Jeg sagde at en elektrikker kunne gøre det.
Og hvis han ikke kan finde ud af et eller andet i den anledning, så lukker butikken, for der findes langt større og vanskeligere arbejdsopgaver for elektrikkere, -og dem plejer de at kunne løse.

Du svarer ikke på spørgsmålet som EISOE stiller.

Hvordan vil du/elektrikeren montere en 50x50 stikkontakt i et hul der er ø 68 ? 

Skifte dåsen, og sætte et nyt loft op for at dække over hullet???

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jamen Henrik,
jeg sagde da at jeg ikke ville lave det, jeg ville lade elektrikkeren lave det.
Og jeg tror stadig ikke der er mange elektrikkere, som ville synes at det her er en umulig opgave.

Venlig hilsen
Knud
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også