Tilslutte svensk vaskemaskine i dk

Hey. Dette er "brugsanvisningen" bag på en svensk vaskemaskine jeg har fået. Der står dog i bunden, at anvisningen ikke skal bruges i danmark. Skal jeg bare tilslutte de 5 ledninger som jeg ville gøre det med en almindelig dansk maskine?

 

Mvh

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bruger bare den anden øverste
3faser + nul og jord

God weekend

 

Ja brug forbindelserne i det anden øverste billede. Hvis du har 3 x 400 volt + Jord og NUL

Det er kun det nederste billede der ikke bruges i Danmark, da vi ikke har 3 x 230 volt
skal jeg så bare sætte ledningerne til? Eller skal jeg lave lus?

Og hvorfor skal jeg ikke bruge 16 ampære modellen?

Der står i anden øverste 10A . Det betyder at den skal have mindst 10A sikringer foran, men du må gerne tilslutte den på en 16A gruppe


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan godt bruge forbindelserne som i det anden sidste billede, men så trækker du 16 ampere på en fase, er der ikke andet sluttet til den fase i gruppen, kan det fint gå. (men billede to er den mest korrekte løsning)


Ja du skal self, ligge de lus der er vist på den tilslutningsmodel du nu bestemmer dig for.
ok ... Jeg bliver klogere.

Angående det med lus, så forstår jeg godt at lave en lus fra L1 til L3 som på billede 1 f.eks. Men de der lus som den viser på billede 2 forstår jeg ikke ;(
Du skal se efter i klemboksen, om de ikke er lagt. Ellers må du flytte dem på plads som billedet viser. Tegning og klemboks stemmer sikkert overens. Så når du åbner boksen, kan du sikkert se løsningen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Stikkene i væggen ser sådan her ud:

 

http://s21.postimg.org/8md5teso7/IMG_20150313_170740.jpg

Beklager link-funktionen virker ikke i min browser. 

 

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis