Tilslutte svensk vaskemaskine i dk

Hey. Dette er "brugsanvisningen" bag på en svensk vaskemaskine jeg har fået. Der står dog i bunden, at anvisningen ikke skal bruges i danmark. Skal jeg bare tilslutte de 5 ledninger som jeg ville gøre det med en almindelig dansk maskine?

 

Mvh

Hey. Dette er "brugsanvisningen" bag på en svensk... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvad er spørgsmålet så ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Dit billede viser vægstik i dit hus, og det har intet med tilslutnings diagram at gøre. Her skal der ikke laves lus. Farverne tyder på at:

lysblå = N

Sort = F1

Sort = F2

Brun = F3

Gul/grøn = jord

Det er i tilslutnings boks bag på vaskemaskine at du skal finde en lighed med diagram. Og det er  der at lusene skal monteres


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er desværre ingen diagrammer bag på. Tror du jeg skal ind i maskinen ?
Sorry jeg skrev diagram. Jeg mente at der ikke sidder et dæksel hvor man kan sætte lus bag.

Jeg bliver lidt forvirret, i min naivitet troede jeg du havde en lille smule forstand på det, men jeg er lige ved at råde dig til at søge hjælp ved fagfolk. Men jeg prøver lige at tydeliggøre / opsummere hvad alle svarene siger.
Øverste billede viser et diagram som tydeligvis sidder bag på en vaskemaskine. Under diagrammet kommer der et kabel ind.
Denne kabel ender i en klemrække bag ved et dæksel på vaskemaskinen. Det er derinde du skal kontrollere at lus og tilslutninger er som vist i det 2. øverste billede på diagrammet. (Lyseblå = N ) (gul/grøn = jord) (De andre farver er L1 L2 og L3)
Den anden ende af kablet skal monteres i din husinstallation, og det er der ikke noget diagram over. Men du tilslutter alle ledninger farveret.
fast inst  -> kabel til vaskem.  ->  klemrække i vaskemaskine / diagram
Lyseblå  -> lyseblå    - - - - - - ->  N
brun       -> brun  - - - - - - - - - -> L1
sort        -> sort   - - - - - - - - - -> L2             
sort        -> sort (måske grå)- -> L3
gul/grøn -> gul/grøn - - - - - - - -> stel/jordf.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

Du skal ind hvor ledningen er monteret i maskinen og så kan du se om det passer med diagrammet. Du skal bare bestemme dig for om du vil bruge 3 faser eller 2 faser og nul eller 1 fase og nul og så montere lus og ledninger som diagrammet viser.

Hvis du er usikker skal du nok få en til det der kender til det. Det vil være ærgerligt at ødelægge maskinen i første forsøg.

mvh


 varmetossen

Jeg så ikke din sidste kommentar før jeg havde skrevet, så måske kan du selv moderere de 2 øverste linier.
Tag så et billede på lidt større afstand, for naturligvis ender kablet i et eller andet.

Jeg kan da se 1 skrue til torz i kanten af pladen med diagram, der er måske 1 mere uden for billede


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for den uddybende forklaring. Jeg sætter ikke strøm til før jeg vha. Billede har fået bekræftet at alt er som det skal være.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis