Hej Njord
Jeg kan sagtens etstimere en pris, og trække nogle mængder ud fra V&S prisbøgerne, som nævnt lidt længere op.
Det er naturligvis også noget af det første jeg vil gøre, når jeg skal til at projektere.
Min forespørgsel var mere af nysgerrighed over, hvad andre måske havde erfaringer med.
I øvrigt vil jeg mene, at 8000 kr./m2 er ret billigt, (ift. det nævnte 125m2 hus).
I en byggeproces, vil jeg vurdere hvad jeg kan "prioritere", og jeg tror måske det lidt er det, der menes i tidligere indlæg. Skal jeg fx benytte massive planker på gulvene, eller kan jeg "nøjes" med noget andet, billigere - velvidende om, at det nok ikke holder 30 år. Skal jeg have 2 badeværelser, eller kan jeg nøjes med et.
Du skriver "om jeg ikke relativt nemt" kan estimere en pris, men der er jo mange faktorer der spiller ind, og jo mere præcist det skal være, (jeg vil gerne så tæt på "prisen" som muligt), jo mere omfattende bliver det også.
Jeg står selv for design i samarbejde med en arkitekt. De statiske beregninger står jeg også selv for, samt alt øvrigt, som fx brandtekniske tiltag mv.
Nu har jeg i hvert fald en teori om at der kan bygges fra 5-6000 og op...
Så er det bare at gå i gang! 
Tak for jeres hjælp.