problem med gearkassen??

jeg i går var på vej hjem fra arbejde, hvor jeg lige plus ikke kunne få men bil i 3. gear, eller jeg skulle virkelig bruge krafter i, for at få den op i 3. gear.

Det samme problem gælder for 1 og 5 gear.

Den har gjort det en gang før, hvor der efter et stykke tid forsvant, og det var der så ikke i lang tid, og så kom det så igen i går aftes. 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jacobsandholdt på 24-02-2015 14:07

jeg i går var på vej hjem fra arbejde, hvor jeg lige plus ikke kunne få men bil i 3. gear, eller jeg skulle virkelig bruge krafter i, for at få den op i 3. gear.

Det samme problem gælder for 1 og 5 gear.

Den har gjort det en gang før, hvor der efter et stykke tid forsvant, og det var der så ikke i lang tid, og så kom det så igen i går aftes. 

Hvilken DYT pse. ???   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej.

Start med at kontrollere om der er olie på.

mvh

varmetossen

Hvis det er 1. + 3. + 5. Så lader det til at være alle de gear hvor du skubber gearstangen fremad og så er det sikkert noget med gearstangs forbindelsen til gearkassen.
Hej Leif
Det er en Suzuki Swift fra 2006
Motor er en 1,3
Skrevet af jacobsandholdt på 25-02-2015 18:08
Hej Leif
Motor er en 1,3

Det siger mig ikke rigtig noget. Men hvis skiftet foregår ved og hive/skubbe i to stængerne er der højst sansynligt bukket noget eller badder bøsninger i systemet. Du må ned og kigge bag gearkassen fra oven i motorrummet, eventuelt tage et skarpt billede af området, så vil det nok være lidt nemmere.

Er det manglende olie lyder gearkassen højst sansynligt ikke gost så er der ikke mislyde burde du se glad ud. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej Leif
Motor er en 1,3

Du har jo skrevet en gang før hwass det er for en dyt.  

Googlede lige lidt og det ser ud til mange har svorre problemer med lige den model. Prøv og brug søgefunktionen med gearkasse på Swiff club Danmarks forum.   http://www.suzukiswift.dk/forum/  

En hurtig skimmen over siger mig det næsten er alt der kan blive øg på de boxe.   Husker jeg ikke helt galt blev dytten endda avateret i dagspressen/tv som en sportig model, der så åbenbart ikke kan holde til sporty kørsel !!!  

Ved der er en anden Suzuki model der også har sworre problemer med gearboxen.  

Mvh. Leif.

Onliner:
passer nok meget godt, for har nemlig fået skiftet gearkassen en gang hvor syncromessen var ødelagt. men det er godt jeg snart skifter den bil ud med noget andet.
Skrevet af jacobsandholdt på 26-02-2015 14:24
passer nok meget godt, for har nemlig fået skiftet gearkassen en gang hvor syncromessen var ødelagt. men det er godt jeg snart skifter den bil ud med noget andet.

Ja, du skulle nok have solgt den noget før. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Ja men jeg får den op på en lidt i dag så må jeg se om jeg kan se noget??
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis