jordbærpyramide

er der nogen der har en tegning af en jordbærpyramide, vi vil gerne byge sådan en til vores datter, og der er jop tid for jordbærplantning nu
mette
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fortæl lidt mere om dine ønsker til pyramiden, så er det lettere at svare.
Den kan jo laves i et utal af materialer og former.
Skal den være rund, trekantet firkantet eller ??
Har man pladsen kan man lave et hegn der afsluttes i et antal sydvendte terrasser der beplantes med jordbær. Det kan være en køn afslutning af et have afsnit. Opbygningen kan laves i fliser, bloksten, jernplader eller træ eller ???

Fantasien kan hurtigt få god udfoldelse i et projekt som dette så måske et par billeder hvis der er nogen der har !

MVH Njord
Njord dog.

En pyramide kan da ikke være rund som en kirke på Bornholm, ej heller 3-kantet :o

Mvh. JørgenE
nej det har du jo nok lidt ret i...

Men mon ikke det trods alt kan forståes af de implicerede parter, Incl. Jørgen !!!

MVH Njord
Dette er godt nok ikke en pyramide, nok nærmere en langstrakt pyramide.. Hvis man kan kalde noget det..

Tegningen viser lidt om hvad jeg mener..

Yderkasserne kunne være bygget i en tryk impr. terasse brædt, pænt og ret billigt materiale. Den indvendige afstivning er vigtig da den holder sammen på hele kassen og den skal nok sidde tættere end på denne skitse. Men det afhænger af yderbeklædningens styrke.

Inderskelettet er tænkt opbygget af almindelige tryk imp. lægter.
Disse anvendes også i enderne.
Det er vigtigt at alle de steder de mødes at de her er skruet forsvarligt sammen da pyramiden ellers vil blive tykmavet.

De vandrette lægter kan evt holdes ganske lidt under jorden for at skjule konstruktionen. Men de lodrette skal fortsat skrues på for at holde sammen på hele kassen.

Dimmensionerne ogtrappernes højder må bestemmes lidt af de materiale man vælger..

Held med projektet.

MVH Njord
En trekantet pyramide :? Ja det findes jo ikke rigtigt og dog 8)

Jeg har lavet et par skitser på hvordan det kan laves.

I dette tilfælde vil jeg lave sammenkoblingerne ved hjælp af runde stolper som jeg vil skrue yder beklædningen fast i.

Igen er yderklædningen tænkt som et terrasse bræd 32x100 eller lignende.

De tre omskrevne cirkler er ø 50cm ø 100cm og ø 200cm

Så det er en pyramide der kræver nogen plads. og samtidig skal man huske at vende den rigtigt.. På den ene tegning vises pyramiden fra en vinkel der ikke er så køn, dobbelt højde der ikke er brudt. Men da man sjældent vil kigge fra kun en side så mener jeg ikke problemet er så stort som det kan se ud til..

Jeg overvejer selv at bygge en til at dyrke kryderurter i.
Så vil det være let at plukke lidt af de forskellige kryderurter og samtidig kan det blive flot og grønt 8)

MVH Njord
Annonce
Hej smile

Njord, for dælen hvor er du dygtig!

Njord er Gud wink

Mvh ThomasB
Og Thomas er dygtig fordi han har gjort det muligt for os alle at se disse illustrative (stavning?) tegninger. Hvor gør det alt meget nemmere.

Mvh. JørgenE
Og Jørgen er dygtigt fordi han fandt på at lave denne side smile

Fedterøve er vi wink

Mvh ThomasB :roll:
Ja, så kan det være nok.

Mvh. JørgenE
Hermed et billede af en jordbær pyramide, det er ganske vist fra en salgsannonce, men det er da tydeligt nok vist, hvordan den er lavet.

Annette
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også