jordbærpyramide bbl6938 2 19-08-2003 10:57 er der nogen der har en tegning af en jordbærpyramide, vi vil gerne byge sådan en til vores datter, og der er jop tid for jordbærplantning nu mette er der nogen der har en tegning af en... Vis hele indlægget 22 svar « ‹ 1 2 3 › » Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
pejen 13 25-08-2003 20:48 Efter sådan engang pralen, vover jeg alligevel forsøget med "bare" at beskrive hvordan min jordbærpyramide er lavet. For det første er dem bygget op eternitplader, hvilket sikkert ikke er særlig politisk korrekt, men det er den altså. Den nederste firkant er ca 1*1 mtr. næste "tårn" er hævet ca. 20 cm og er på ca 60*60 cm. sådan er der fem tårne. Prikken over "iet" er at der allerøverst er monteret en vandspreder hvortil der er monteret en nedgravet slange som løber hen til vandhanen. Herpå er monteret en timer som starter sprinkleren to gange i døgnet. Jeg skal skynde mig at sige at det ikke er min opfindelse, den fulgte med huset. Men er selvfølgelig til fri afbenyttelse. Det giver gode jordbær, hvis man ellers husker at luge. God arbejdslyst Peter
bbl6938 Trådstarter 2 08-09-2003 16:19 tak for mange gode ideer til jordbærpyramide, vi har været igang, måske knapt så profesioelt som nogle, men vi er sikkerpå, at jordbærrene nok vil gro der hilsen mette
Zephirine 1243 3730 05-08-2005 20:52 Er der monstro nogle, der i mellemtiden har fået afprøvet alle de her geniale ideer? Jeg tygger lidt på at lave noget til jordbærrene. Udover pyramide har jeg også i overvejelserne at omdanne en stor (den er ligeså høj som jeg ca. - og bredere :wink: ), gammel, tøndeformet beholder til en jordbærtønde Tænkte at man kunne lave små huller rundt omkring i den og plante jordbær heri - og så noget med et perforeret plastnedløbsrør inde midt i til at proppe vandslangen i (og selvfølgelig nogle huller i bunden, så der ikke står vand). Hvad siger I; erfaringer, ideer, kommentarer m.m.?
Zephirine 1243 3730 06-08-2005 12:13 Citat fra SnifferOg en jordbærsøjle er sagen hvis ryggen gør avs!!! Er det noget i den stil her tilplantet med jordbær? Annonce
Sniffer 1647 4440 06-08-2005 17:00 GGG..der er rimelig forskel på din "skuldertaske" og en søjle :lol: :lol: Men din "taske" er jo smart til meget hilsen sniffer Sniffer
Zephirine 1243 3730 06-08-2005 17:25 Ja grin du bare :lol: Når jeg søger på jordbærsøjle på Google kommer der :shock: intet... Kunne man få en lidt nærmere beskrivelse?
Sniffer 1647 4440 06-08-2005 19:09 Ups...kan ikke finde billedet af den,men.......du anskaffer en pæl..7,5*7,5...og "planter" den i jorden. Plastpotter i passende størrelse. Så sætter du kroge på alle fire sider af pælen og laver et lille hul i kanten af potten og hænger den på. En på hver side så de lige rører hinanden. Under potterne borer du et hul i pælen og sætter en "støttepind" og så kan du ellers lave så mange i højden som pælen nu er til. Sæt et kryds lavet af lister i toppen, samme bredde som pælen med potter. Så kan der sættes plastik over for tidligere bær og net for fuglene. Sikke søforklaring, men det fylder ingenting med sådanne pæle og det virker. hilsen sniffer Sniffer
Yxvandoolu 5 5270 27-09-2005 14:08 "På landhojbede.dk finder du information om, hvordan Land Højbede virker, hvordan de ser ud i virkeligheden og andre informationer omkring produktet. På kun tre trin har du et velfungerende højbed, der kan bruges til krydderier, jordbær og andre planter." "Land Højbede er modulopbyggede metalkummer, der kan sammensættes på utallige måder. En patenteret samlegreb gør det muligt at opbygge alle tænkelige figurer med kun ganske få elementer" http://www.landhojbede.dk/html_d/d_2.htm (billeder af forskellige former for bede lavet af kasser) http://www.landhojbede.dk/html_dk/index.htm (et eksempel på en jordbærsøjle) Kommercielt site, men man kan da få nogle ideer.