kolonihave hus

jeg har fåret mig en kolonihave hus  

 

men det er utæt ved taget ( rygning mangler ) og det pisser ind 100 steder... 

nu har jeg ikek den store erfeating inde for område og søger derfor hjælp her inde min hænder er skurge rigtig på men hovde halter lidt bagefter  

nåå men det er eternitag på nu og under tag af tagpap... 

jeg har fåret og vide jeg skal skkide alt af indtil spærr og se om de er våde og råden ogsådan 

men mit spørgsmål er så hvordan skal jeg brygge det op igen ?  

tænker jeg skal have lagt nyt isoliering ( vis det er der) også lavet undertag også nyt eternittag på igen ?  

 

hvordan vil i bygge det op ? 

 

47 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ser din taghælding meget flad ud mener at producenterne anbefaler min 15 graders hældning det kan du nok ser på cembrit.dk når det så er sagt så er det ikke normalt med undertal under tagplader...
Var det mig ville jeg sætte tagpap på eller evt stålprofil tag dog med undertag
nu erdet en kolonihave og udgifterne skal meget meget gerne holde på 0

og har fåret erternit plader til en go pris såå det må desværre blive det

men hvordan skal jeg bygge det op ? for tagplader er det siste man skal lægge jo jeg er i tvilv om alt under
Normalt ikke noget under tagplader ud over isolering som IKKE må berøre tagpladerne
Du kan finde lægge vejledning på cembrit.dk
hmmm okay... såå ejg skal ned til spærr også smide isoling i også på med noget plastik også lægter også tag på rigtig ?

skal jeg lave dampspærre og sådan eller hvordan og ledes ?

tys ikke rigtig jeg kan finde en guide der inde :/ måske du har et beder link
Annonce

Der skal være dampspærre nederst, altså nede på loftbeklædning,  så isolering, og øverst tagplader. Afstand fra isolering til tagplader mindst 5 cm- Fugleklodser med udluftning både i den nederste og den øverste del af taget. Der skal ikke være plast over isolering. Hvis der ikke er dampspærre nu kan du godt lægge den ud imellem spær, og klæbe den godt til spær og ved murkant. Det er ikke 100% godt men ellers skal du have loftet pillet ned så du får sammenhængende damspærre. Og det sidste fornemmer jeg ikke er planen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jaaa okay nice forklaring

er det nødvendig med dampspær i først omgang ? tænker det ville være nemmer at tage af den anden side når jeg skulle rykke sture loft ned ?

men hvad skal jeg så gøre for at isolering ikke får luft og sådan ? bare på med lægter også tag ?

jeg ville nu have smidt noget plastik hen over isoliering også lægter på
En plastik hen over isolering er den sikre vej til at få kondensvand. Der skal være en lille luftstrømning over isolering, for at holde det tørt.
Den varme luft der kommer nede fra stuen fortætter til vand på den kolde overside af isolering. ligesom når du får dug på en kold rude.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Dampspærre på den varme side af isoleringen.... Hvad mener du med at din isolering ikke må få luft ?
Læs mit indlæg igen kl.2151 jeg har rettet lidt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis