Blandeventil/skoldningssikring

Har netop monteret ny blande/skoldningventil til brugsvand, men den er ikke til at regulere op til mere end 25 gr. Det er fra stor solvarmebeholder som også virker som buffer fra pillefyr.

Den skal kunne blande, som den gamle, op til 55 gr. Og den ER monteret korrekt! Kan næsten ikke gøres forkert og er monteret præcis som den gamle.

HJÆLP   mangler snart et bad 

Murphy

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det ikke er manden det er galt med må blandeventilen vel være defekt.     

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har lige haft samme problem
VVS manden skilte den ad og motionerede den grundigt.
Det var noget med at en fjeder (termostat) skulle klikke.
Herefter har der ikke været problemer.
Måske har din ligget længe og har sat sig ved de 25 gr.
Går ud fra at tilgangen er oppe på mindst 55 gr.

Med venlig hilsen

Anker

Hej
Hvem hentyder LEIF til i sit indlæg i denne tråd?

Jeg synes at det er et sprog og formulering der ikke hører hjemme i dette forum.

Murphy

Til Anker

Ja måske, men fremløb er på min 55 gr. og ventilen er ny og jeg har faktisk prøvet med en anden ny, men de kan jo sagtens ha ligget længe på lager. Jeg vil da lige demontere og adskille som du foreslår.
Kommer med et svar senere, hvis du er interesseret.
Personligt vil jeg da gerne ha respons på om mine velmenende råd fungerer
God søndag

Murphy

Annonce
Måske du sku slette den sidste kommentar idet man let får et negativt indtryk af dig med den ordlyd

Murphy

Skrevet af Murphy på 21-02-2015 16:32

Har netop monteret ny blande/skoldningventil til brugsvand, men den er ikke til at regulere op til mere end 25 gr. Det er fra stor solvarmebeholder som også virker som buffer fra pillefyr.

Den skal kunne blande, som den gamle, op til 55 gr. Og den ER monteret korrekt! Kan næsten ikke gøres forkert og er monteret præcis som den gamle.

HJÆLP   mangler snart et bad 

Er det sådan, at du var til at lokke til at fortælle, hvad du har monteret. Normalt er skoldningssikring noget der findes i forbindelse med blandingsbatterier??

fase
Er det en ESBE skoldningssikring ??

Med venlig hilsen

Anker

Skrevet af Murphy på 22-02-2015 09:09
Hej
Hvem hentyder LEIF til i sit indlæg i denne tråd?

Jeg synes at det er et sprog og formulering der ikke hører hjemme i dette forum.

Ja jeg undskylder hvis jeg har såret dig med onlineren, den er ikke møntet på dig.

Du nævner selv højt og tydeligt at du har monteret ventilen korrekt, hvilket får mig til og mene at når ventilen sidder rigtigt må den være defekt. Mere er der ikke i det.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nej ikke Esbe
Findes ikke med de flowretninger som den gamle
Jeg fandt en hvor jeg undgik rørændringer
Der er ikke meget plads hvor den sidder

Murphy

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg