Nedrivning af stald og anlægningen af ridebane

Hej gør-det-selv-folk
Min mand og jeg ejer en gammel gård med en trelænget udbygning! Den ene længe (den gamle stald) har det rigtig skidt og har fået dødsdommen af mureren! Den er 100m2 med murede lofter og dobbeltmurede vægge!

Når vi skal have skidtet revet ned, må vi så bruge brokkerne til dræn i en ridebane? Det ville spare os for at skulle køre brokkerne væk og også for at skulle ud og købe drænrør!
Ridebanen skal anlægges bagved laden, hvor grundvandet godt nok står højt (gravede 80cm ned og det piblede op), men vil det være et problem, hvis vi laver dræn med brokkerne?

Vh Anne-Dorte

Det sker på Møllegården!
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det mener jeg ikke der er noget problem i, Du skal dog stadig have vandet ført væk, det nytter ikke kun at lægge brokker ned.

Hvis taget er med asbest plader bør du spørge på teknisk forvaltning, inden jeg dumper dem med.

På den virksomhed hvor jeg arbejder, skulle der bygges ny hal i stedet for en lille der blev revet ned. Der blev fundet asbest tagpladerester i jorden. Det måtte ikke køres væk så de blev lagt i en dige på samme matrikkel og det var ok.

Der har dog været sager her i kommunen hvor tagplader er blevet brugt som vejfyld, de er blevet beordret at skulle  graves væk igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I må have en erfaring med hvordan jeres vej og lignende, har været f.eks. i denne vinter. Hvis jorden ikke er vandlidende ville jeg da undvære dræn. Grundvand i 60-80 cm dybde er jo normalt ingen problem. Murbrokker er jo et godt underlag for næste lag. Men de virker ikke godt som dræn i den forholdsvis lave dybde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der har været ret mudret og lidt vand i den ene ende - har en sø tæt på og den har været oversvømmet, men det har også været enormt vådt det seneste år! Hvordan ville du bygge banen op så? Med tre-fire render med brokker? Eller fordele dem over det hele? Og så ovenpå det? Muldjorden skal selvfølgelig væk først

Det sker på Møllegården!

Jeg har kun generel erfaring med anlæg af terrasse, vej og ind kørsel. Det med ridebane må du Google eller vente om der er andre der kommer med bud. Her i området er der entreprenører som har knusemaskine. Så bliver både mursten og beton knust så det kan bruges på samme måde som grus.

Men jeg kan se at det før har været et emne her på LDS.

 

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/155720

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Her er hvad din kommune skriver på deres hjemmeside - få lidt for skatten og ring til dem.

http://www.bronderslev.dk/Borger/MiljoOgEnergi/AffaldOgGenbrug/Bygge-%20og%20anlaegsaffald.aspx

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Knusemaskine lyder som en plan kommunen skal jeg have fat i under alle omstændigheder - heldigvis er bygningen fra 1900 så tvivler på der er noget skidt i det!

Det sker på Møllegården!
Hvor køber man grus i Nordjylland/ Brønderslev?

Det sker på Møllegården!
Prøv Sejlstrup entrepenørforretning -De kan også knuse dine mursten....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvis du har lån i ejendommen, skal du spørge panthaver, teoretisk set forringer det jo ejendommen, så de skal være indforstået, for at de ikke skal kræve lånet indfriet....
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis