Gengas generator til mc

Hej alle på LDS.

Jeg har læst at man under krigen lavede gengas anlæg og satte på biler og motorcykler, er der nogen der ved mere om hvordan det virker? Evt har tegninger til hvordan man laver det.

 If it dont fly, it is too heavy!

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på lav det selv:

Google er din ven  med de rigtyige ord. Her er en artikkel med tegninger m.m  Du skal bare google  "gasgenerator" så får du masser af muligheder.

http://ing.dk/artikel/hvordan-virke...-bil-85314

Det ligner en kompliceret og dyr drivmiddel fremstilling


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kører den så på gassen?
Eller er det som tilskud til benzin?
Jeg synes der mangler mål og forklaringer til tegningerne.
Vil man kunne effektivisere et sådan projekt med nutidens viden?

 If it dont fly, it is too heavy!

Jeg tvivler på at det kunne monteres på en mc da det er et ca 1.5m eller mere kakkelovn ligende indretning der afgasser bøgetræ , denne gas blev brugt som drivmiddel i biler , det var en meget omstændig proces med optænding , og motoren kunne være svær at starte og tog noget skade af at køre på gengassen .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der findes en nimbus med gengasgenerator , så den engang på egeskovs udstilling ..
Der er timers underholdning på bla youtube med dirverse mere eller mindre heldige hjemmegjorte gasgenerator
Søgeordet er woodgas ell woodgas generator

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Annonce

Motoren kørte på selve gassen, og det var ikke tilskud til bensin. Du skal huske på at det var i en nødsituation man lavede de indretninger. Det er klart at der blev lavet nogen til motorcykler.

Den jeg henviser til er til en bil, til busser var de ofte indrettet på en trailer bagefter. Så alt i alt en meget omstændelig indretning. Jeg betragter mit link som en lille smgsprøve.

Det kunne være interessant at høre hvad din plan er Rasmus med at finde oplysninger om gasgeneratorer. Om du har en plan om at lave billigere brændstof eller hvad.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Rasmus Bjerring på 14-02-2015 14:08
Hej alle på LDS.

Jeg har læst at man under krigen lavede gengas anlæg og satte på biler og motorcykler, er der nogen der ved mere om hvordan det virker? 

En smule ved jeg da.

Man lader motoren "indhalerer" gasserne der dannes i en Imbert-generatoren i stedet for en luft/benzin blanding. Den har navn efter opfinderen. Hvis du prøver og søge på de to ord, Imbert generator i Google finder du også tegninger og forklaringer. Hvis du derimod søger på ordet gengas finder du kun noget om hvordan man laver gas af brændsel med et højt kulstofindhold som eks. kul, stenkul osv og ikke liiiiiiige træ. 

Er der noget du ikke kan finde eller forstå spørger du bare igen. Det kunne være jeg vidste det, da jeg før har været med til og køre med en sådanne karl. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg søgte på youtube Woodgas, og kom til at se en Lithauer der havde installeret et anlæg på en trailer, og brugte gassen til sin Audi 100

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hej.

Min tanke med indlæget er:
Jeg har lige købt en gammel Nimbus med sidevogn, den er fra 1943.
Jeg kender ikke så meget til dem, så jeg har læst en masse på nettet om historien og hvem der renoverer på dem, osv. der fandt jeg et billede http://www.fynsnimbus.dk/ og synes det var godt tænkt i krigens tid, og så ville jeg høre lidt om hvordan teknikken i det er, om man evt. kunne gøre teknikken bedre / mere effektiv, og evt. montere det på den næste jeg skal have, efter sigende er den på fyn den eneste i Danmark, jeg har også set teknikken på en russisk Ural. men det er jo ikke så udbredt.

Men det kunne være sjovt hvis nogen havde den rigtige ide til, hvordan man kunne gøre teknikken bedre.

 If it dont fly, it is too heavy!

Skrevet af Rasmus Bjerring på 14-02-2015 23:00
hej.

Min tanke med indlæget er:
Jeg har lige købt en gammel Nimbus med sidevogn, den er fra 1943.
Jeg kender ikke så meget til dem, så jeg har læst en masse på nettet om historien og hvem der renoverer på dem, osv. der fandt jeg et billede http://www.fynsnimbus.dk/ og synes det var godt tænkt i krigens tid, og så ville jeg høre lidt om hvordan teknikken i det er, om man evt. kunne gøre teknikken bedre / mere effektiv, og evt. montere det på den næste jeg skal have, efter sigende er den på fyn den eneste i Danmark, jeg har også set teknikken på en russisk Ural. men det er jo ikke så udbredt.

Men det kunne være sjovt hvis nogen havde den rigtige ide til, hvordan man kunne gøre teknikken bedre.

Tager lige din tråd frem igen da jeg har overset dit sidste indlæg Rasmus. 

Efter hvad der fortælles, laves der stadig Imbert generatore i både Ukrainien, Rusland og Kina. Men hvordan man staver til generatorene på de respektive landes sprog må du ikke spørge mig om. 

Højst sansynligt skal du nok heller ikke regne med at kunne syne et køretøj med gas-generator her i Damnark, uden det kan bevises det før i tiden har kørt med selv samme generator. Ydermere er der også et uløst spørgsmål vedrørende beskatning af brændstoffet efter hvad jeg har hørt sidst. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis