Gengas generator til mc

Hej alle på LDS.

Jeg har læst at man under krigen lavede gengas anlæg og satte på biler og motorcykler, er der nogen der ved mere om hvordan det virker? Evt har tegninger til hvordan man laver det.

If it dont fly, it is too heavy!

Hej alle på LDS. Jeg har læst at man under... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er også denne svenske side hvor et par raske knægte tager på tur i Volvoen med 1 kubikmeter brænde.....

www.vedbil.se

Men har også på et tidspunkt læst om mere avancerede moderne komputerstyrede anlæg til biler, Husker jeg ikke helt galt var det nogle Finner der buggede anlæg til at bruge på ret store ameriknske pickup trucks... Men der er jo også lidt ekstra plads til udstyret....

De Svenske knægte har desuden en del links på deres link side hvor du måske kan være heldig at komme videre i din søgen efter viden omkring gengas.

De ombyggede vist iøvrigt volvoen på et par måneder.... Så var den klar til turen, UDEN ene eneste dråbe i tanken....  :-)

MVH Njord

MVH Njord

Hej.

Du kan også søge på 'pyrolyse' på youtube. Der er processen beskrevet.

mvh

varmetossen

Hej Igen.
Jeg ved at der er en på fyn. Prøv at søg på fyns nimbus center. Den ser fin ud.

Skrevet af Rasmus Bjerring på 02-03-2015 21:05
Hej Igen.
Jeg ved at der er en på fyn. Prøv at søg på fyns nimbus center. Den ser fin ud.

Den er mig bekendt monteret med en orginal Nimbus generator, hvilken der vist ikke findes flere af i live mere. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kan man kopiere den så

Annonce
Skrevet af Rasmus Bjerring på 02-03-2015 22:17
Kan man kopiere den så

Tjae, det kommer vel an på ens evner ???   

Der er rigtig meget blikkenslagerarbejde i en sådanne "tønde". 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja helt sikkert. Men ville det kunne godkendes?

Skrevet af Rasmus Bjerring på 02-03-2015 23:08
Ja helt sikkert. Men ville det kunne godkendes?

Helt sikkert nej, da det er en ny konstruktion der skal til afprøvning i hoved og *ØV for og kunne blive typegodkendt. De gamle konstruktioner der var også lidt mere end halvfarlige og betjene, så man skal altså vide hvad man gør.  

Mvh. Leif.

Onliner:
Med andre ord. DROP DET CHARLIE.

Skrevet af Rasmus Bjerring på 03-03-2015 00:35
Med andre ord. DROP DET CHARLIE.

Det er uden tvivl letteste måde og undgå en masse vrøvl, da en gasgenerator, mig bekendt, er meget meget langt fra og kunne opfylde dagens miljøkrav.   

Men har du en gammel uinregistreret benzintraktor, kan du sætte generatoren på der i stedet uden for meget vrøvl fra myndihedernes side. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis