Lugt af kloak fra gulvafløb, efter rensning

lyhne1
lyhne1
336 4700

Hejsa

Er der mon nogen af jer kloge hoveder, som kan hjælpe med at kaste lidt lys over dette?

Vi har et hus fra ca. 1965. en gang imellem stopper afløbet til på badeværelset, så vandet render over i gulvafløbet.

Når dette sker, har vi haft hældt en portion flydende afløbsrens i, og det har også skabt hul igennem. Det store problem nu, er at der lugter fælt af afløb/kloak nu. det har der også gjort de andre gange, bare ikke helt så meget som nu. (vi har boet her 6 mdr. og har gjort det 2-3 gange)

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvorfor det begynder at lugte, når det renses.. kan I?

Hejsa   Er der mon nogen af jer kloge hoveder... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
lyhne1
lyhne1 Trådstarter
336 4700
hermed et par billeder.. Der er ret langt ned til bunden, men jeg håber det giver mening.. Det var i hvertfald svært at få risten af (to rustne skruer)

Annonce
Annonce
je__ns
je__ns
8514 0
Stå der vand nede i røret, eller er det helt tomt?
lyhne1
lyhne1 Trådstarter
336 4700
Der står en lille smule. Det så ud som om det ikke stod helt stille, altså som om der susede vind henover
JR-Anlæg
JR-Anlæg
271 3400
det ligner helt klart en knækket vandlås, fat i forsikringen
Annonce
lyhne1
lyhne1 Trådstarter
336 4700

Jeg har nu kontaktet forsikringen.. først mente de at det beløb sig til under 5.000 (som er selvrisikoen) men det mente jeg nu ikke, da det tilsyneladene befinder sig ca. 50-90 cm under gulvet..

Jeg afventer nu nyt fra forsikringen, som vil sende en mand ud og kigge.. Jeg håber ikke der går alt for lang tid..

Jeg har i midlertid fået en kloakmester til at stikke hovedet forbi. han mente det løb op i en hel del mere end de 5.000, uden dog at være meget mere specifik, han var bare flink at kigge, velvidende at jeg muligvis ikke selv kunne vælge håndværker, hvis forsikringen påtager sig udbedring..

lyhne1
lyhne1 Trådstarter
336 4700
seneste opdatering er at der forsvinder vand fra vandlåsen. (den er pt. ved at blive trykprøvet af en vvs'er)
De er dog usikre på, om det er utæt inde i huset eller ude på den anden side siger de..
Men det er vel kun i vandlåsen, der står vand?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Problemer med lugtende toilet
    Lav-Hus (15 svar)
  2. Dobbelt håndvask - en eller to vandlåse?
    Lav-Hus (1 svar)
  3. Helt ny vandlås lugter!!
    Lav-Hus (8 svar)
  4. afløb lugter jordslået
    Fyr og opvarmning (2 svar)
  5. Stoppet køkkenvask
    Over hækken (4 svar)
  6. Der stinker
    Lav-Hus (5 svar)
  7. Afløb - kollegieværelse
    Lav-Hus (7 svar)
  8. Kloaklugt i badeværelse
    Lav-Hus (5 svar)
  9. Vandlås i brusenicheafløb
    Lav-Hus (10 svar)
  10. Lugt fra øverste del af køkkenafløb
    Hårde hvidevarer (3 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også