Lugt af kloak fra gulvafløb, efter rensning

Hejsa

 

Er der mon nogen af jer kloge hoveder, som kan hjælpe med at kaste lidt lys over dette?

Vi har et hus fra ca. 1965. en gang imellem stopper afløbet til på badeværelset, så vandet render over i gulvafløbet.

Når dette sker, har vi haft hældt en portion flydende afløbsrens i, og det har også skabt hul igennem. Det store problem nu, er at der lugter fælt af afløb/kloak nu. det har der også gjort de andre gange, bare ikke helt så meget som nu. (vi har boet her 6 mdr. og har gjort det 2-3 gange)

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvorfor det begynder at lugte, når det renses.. kan I?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tyder på en defekt vandlås
i skal for det første stoppe med at hælde afløbsrens i afløbet, det er en glidebane
op med risten og så få renset vandlåsen i bund
Tak for bud:-)

Jeg skyllede efter med en liter kogende vand, og derefter 10-20 liter fra den varme hane.

Jeg kan slet ikke se en vandlås.. men jeg må vel ned og rode rundt, og se om den er til at finde..
Er det normalt en del man kan tage op (der hvor vi boede før, var det lidt som en klokke man kunne løfte op)

Hvordan renser jeg den, hvis ikke jeg kan se den?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tag et billede og sæt ind af dit gulvafløb, (uden risten monteret) Så vil det være meget nemmere at komme med gode råd, og om der skulle mangle noget i gulvafløbet, som jo godt kan være af nyere dato end huset-
Annonce

her er et billede.. Jeg har ikke haft risten af.. Det er ikke helt let at komme til, så jeg havde faktisk ikke set den rist før..

der trækker også luft op af afløbet.. Det er vel den luft, som lugter..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja der burde være en vandlås, så det ikke kommer luft op af gulvafløbet.

Men når du lige har købt huset, så synes jeg du skal tage fat på din ejerskifteforsikring.

Grunden til det lugter når du renser, er nok at risten nede i afløbet bliver åbnet op, så den dårlige luft kan komme op.
Ja, jeg går også og pønser på ejerskifteforsikringen..
Jeg har selvrisiko på 5000,- hvis det er en defekt vandlås, overstiger det så hurtigt det prisleje tror du?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hvis der trækker luft op af gulvafløbet selvom du har hældt vand i, så er vandlåsen defekt
Prøv at tage risten op og kom med et billede mere.
Det er ikke unormalt at vandlåsen kan knække, men det kan i nogen tilfælde klare med en opgravningsfri punkt renovering.
På tænker i at renovere det rum?
Det er lige det der gør..

Ok, jeg får taget et om lidt.
Nej, vi påtænkte lige netop ikke at renovere dette rum😊

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis