Står og skal bruge disse mål i meter/ cm og mm.

Hej, jeg skal igang med et mindre byggeprojekt,men har svært ved at forstå målene der er beskrevet, måske en tømrer eller lign der kunne hjælpe mig med at få målene på plads ville være dejligt :-)
 

  •  2×8  8′ length
  • 2×6  8′ length
  • 2×4  8′ length 
  • 4×4  8′ length 
  • 1×4  8′ length 
  • 1/2″ Kreg pocket screws
  • 1/2″ Kreg pocket screws
  • 3/4″ Deck screws
  • 5/16″ x 3″ bolts
  • 5/16″ washers
  • 5/16″ wood anchor
  • På forhånd vil jeg gerne sige tak . 
Hej, jeg skal igang med et mindre byggeprojekt,men... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Er du ved at lave jokes ??

Når du henter den på tømmerhandelen, vil du opdage at ved at lægge den ned, så bliver bredden vi alle har nævnt (kokus pokus) til højde. Det er ikke så indviklet.

Så når du tager 4 planker med en bredde på 5 cm hver, og højde 20 cm så kan du enten få en bordplade på 20 cm i højde og 20 cm  bredde ELLER 5 cm i højde og 80 cm i bredde Voila


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
2×8 8′ length

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/3f/9e/a6/3f9ea6a4aeda77d92bcc8a059035a9a7.jpg

Hvordan kan det stykke tømmer så have mål på 5 cm bred - 20 cm høj - 240 cm lang.
Nå det ifølge tegningerne er den størrelse tømmer men ikke i forhold til de mål der står?

Nå ok ok. ok.
Når man angiver mål på tømmer tager man ikke stilling til anvendelsen. Hvis man bruger det stykke til bærende spær er det som angivet men skal det bruges lodret i en dørkarm f.eks. kan man jo tale om at længden bliver højde, højde bliver dybde. o.s.v.  HVILKET IKKE GIVER MENING.
Et stykke tømmer benævnes på den korteste side med BREDDE den næste med HØJDE og på langs med LÆNGDE. Der bliver i den forbindelse ikke taget stilling til anvendelse.

Jeg håber det besvarer ellers forstår jeg ikke problemet, jeg synes netop det hænger sammen tegning og angivelser.

Spørgsmål kan jo kun besvares udfra det du skriver, og det jeg TROR du tænker. Det er der misforståelser nogen gange opstår.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ah - Nu forstår jeg endelig, godt jeg ikke er tømrer
Men i skal have tak . forstår nu hvordan det hænger sammen med højde og bredde
Så må jeg se om jeg kan få sat gang i mit projekt, vil til at bygge et havebord med isbokse i midten til at køle div. drikkevare ned - bliver super godt når det engang er færdig .

Så mange gode råd forpligter. Du må komme med billeder i galleri når du er færdig. Skal jeg på nuværende tidspunkt drille lidt, kan du jo bare købe en rigtig tommestok, altså med tommer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jamen det skal jeg nok lige prøve at huske ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis